Çarşamba, Aralık 13, 2006

Ataturk kayalari

Bu kadar zaman yazacam yazacam deyip de bunu nasil anlatmamisim, bugun hayret ettim. Bir suredir gundelik islerimin koli yapmak, paket yapmak, kaldirmak, tasimak, emlakciyla konusmak, mobilya sokmek ve monte etmekten (ikea maceralarimizi bikkinligim gectigi bir zaman yazarim belki, takatim yok simdi) murekkep oldugundan hizla bahsettikten sonra lutfen simdi biraz gecmise, Eylul 2006'ya donelim.

***

Tatilimizin Bozcaada ayagini bitirmis, Izmir'e dogru ilerliyoruz. Sabah on sulari, otobuste cay ve Eti Cin olaylari. Muavin benim Eti Cin'i gorup sevinmeme sevinip bana bi tane daha Eti Cin hediye ediyor. Koray'a dunyadaki butun eticinseverlerin kardes oldugunu soyluyorum, 'secret eticin handshake' diye bisi duymadin mi sen diye zevzekleniyorum falan. Normal haller... Balikesir'in oralarda bir tabela goruyorum. 'Ataturk Kayalari'. Neee? Ataturk Kayalari mi? Bu adamlar kaya ticareti yapiyorlar da dukkanin adini Ataturk mu koymuslar yani? Beni sicak mi carpti, yedigim mi dokundu, hayal mi goruyorum ne lan bu? 'Koraaay bu ne, benim gordugumu goruyor musun?' diye dehsetle soruyorum, biraz da yuksek sesle.

Tam sesimin ikimizin duyabileceginden coook daha yuksek oldugunu farkedip kizarmaya baslayordum ki, 'teyze' yi gorum.

***
Alpay Erdem kadar olmasa da bende de bir 'teyze' fobisi vardir. Kadinlarin belli bir yas, belli bir beden uzerinde olanlarina karsi 'saygi duyar' aninda toz olmanin hesaplarini yaparim. Bu teyze, teyze turunun en tipik orneklerinden biriydi. Leopar desenli bluzu, menopoz yepazesi, mavi boncuklu altin bilezikleri, bitmek bilmeyen naylon torbalari, igrenc torunu efekan'la (atakan, atacan, egekan veya turevleri de olabilir, gecmis zaman, hatirlayamadim simdi) ve siyah cantasiyla ve de odun gibi ayaklarina giydigi simli polarisleriyle. Hani o bildigimiz teyzelerden biriydi iste. Heryerde hergun gorduklerimizden.

***

Teyze benim saskinligimi hemen giderdi. 'Kizim' dedi, (bana birisi kizim diye hitap ettiginde yuzbin boksurat kuvvetinde sinir oldugumu biliyor musun ey sevgili okuyucu? Istersen dene ve gor. Ya da deneme, aramiz bozulmasin) ' O Ataturk Kayalari degil, Ataturk Kayalari Izleme Noktasi' Bos bos baktim tabii, okuzcesine. 'Bak, su kayalara bak' dedi. ' Ayynen ATAMIZ'in profili, bak bak, kaslari, bak burnu, aynen Ataturk.' Bir tur daha bos baktim, Koray'a hiic bakmadim, biliyordum ki goz goze gelirsek dagilacagiz. 'Insanlar geliyorlar burada o tesiste cay iciyorlar, Ataturk'e bakiyorlar, cok guzel' dedi teyze.

***

Aile terbiyesi almis bir insanim allahima sukurler olsun. Teyzenin suratina anira anira gulsem hem o, hem de onun beni aydinlatan coksahaneegitimci hallerini sevgiyle suzen baska bir takim teyzeler o otobuste linc ederdi beni. 'Hmmmmm' diyebildim, gulmeden daha uzun bir cumle kuramayacagim icin. Sonra kendi kendime gaz sancisindan gozlerim yasarmis gibi bir ifadeyle, ses cikarmamaya calisaraktan guldum. Koray'a hic bakamadim bir yarim saat boyunca.

Hani dukkani kapattik kapatiyoruz, bir kere bile Ataturk demedik, oyle gitmeyelim diye dusundum de, onun icin anlattim bu hikayeyi, ne alaka diye soraniniz varsa.

14 Aralık, 2006 15:09, Blogger Koyubeyaz boyle dedi...

"kızım" sendromu bendede var.. ve bana bir kizim diye hitap ettiginde gidip onu oldugu yere gomesim gelir niyeyse sinir oluyorum su lafa...

birde dip not : dukkani neden kapiyorsun orayi algilayamadim..

 
14 Aralık, 2006 15:54, Blogger deryik boyle dedi...

allahım allahım o teyzeyi görmüş kadar oldumm...tüylerim diken diken. yandaki torunun onaylayan bakışları, "ben bile biliyom apla" halleri. kızım'ın ötesi "yavrum / evladım". beni 14 yaşında sandıkları için bu konuşmaların devamı yanıma çöreklenmek şeklinde oluyo. otobüs teyzeleri en fecisi. sedefli, yarısı çıkmış oje. her şeyi bilip her sesi duyarlar. koltuklarını tamamen geriye yatırırlar, yetmez, önündekileri tekmeleyip sürekli muavini çaarırlar. her yedikleri şey hışırdar. tepeye koydukları çanta herkesin hakkını işgal eder, zaten otobüsten inerken de illa yer vermek veya beklemek gerekir.bırr..

ben duymuştum o kayaları da karşısına tesis kurup çay ikramı falan... biraz uç bi nokta olmuş. kaya değil yatır sanki, huşu içinde izleniyo.

koyubeyaza destek: hangi dükkan niye kapansın şimdi durup dururken?

 
16 Aralık, 2006 10:38, Blogger daphnevega boyle dedi...

neden? ne kapatması? hayır :(

 
17 Aralık, 2006 23:35, Blogger Doruk boyle dedi...

Kardeeş, taşınıyor onlar, başka şehre açcekler dükkanı!

 
22 Aralık, 2006 14:50, Anonymous Adsız boyle dedi...

tukan kapaniyor demek...belki de merkez enschede olur da baska yerde subesi olur...tam "cok oldu mu baslayali " diyecektim, meger sonuna yetismisim...

 
27 Aralık, 2006 09:06, Blogger Oya Kayacan boyle dedi...

"Nereye gidiyon gızım?" diye sordu Oya Deyzen...

 
27 Aralık, 2006 10:29, Blogger acicikolata boyle dedi...

kapatma dukkani be

 

sen de yorum yaz

yorumlari kapat