Çarşamba, Kasım 22, 2006

Secim deyince dev otobuslerle beynimizi sikerek ekolu ekolu kotu sarkilarin secime uyarlanmis feci versiyonlarini (hadi bakalim sandiklara/2000li yillara/ 20 Ekim Pazar gunu butun oylar ANAP'a/ Anavatan en basta/ Bu en buyuk yarista/ kosuyor Mesut Yilmaz/ zibizip zibizip -burasini hatirlayamadim- en basta) dinlemeyi, Plastik bayraklardan Sisli'yi gorememeyi, her yerden cikan Mustafa Sarigul'u anlayan bir Turk evladi olarak Hollanda'nin secime gittigini zorlukla farkettim birkac hafta evvel. Eee, oyle sessiz sedasiz kampanyalara pek alisik degilim. Bizim koye de geldi birkac politikaci, hatta 'milli damadimiz' Lagendijk geldi, Turkiye'nin AB uyeligi hakkinda konustu, sokakta yururken elime birkac brosur tutusturdukar, Turklerin hangi adaylari desteklemesi gerektigi mailler yoluyla ogutlendi ama hepsi o kadar. Bi tane bile evde otururken kapimi calan partili yok, bi tek Hollanda Komunist Partisi neden secime girmediklerine dair aydinlatti beni, gonderdikleri bir mektup ile.

Hollandali degilim, oy falan da kullanamiyorum ama merak bu, dayanamadim. StemWijzer'i yaptim. StemWijzer kime oy verecegine karar veremeyenler icin bir yol gosterici aslinda. Soyle ki, testteki cesitli sorulara cevap verip sizin egilimlerinizin hangi partinin egilimleriyle ne kadar ortustugunu goruyor, oy kullanirken dilerseniz bundan faydalaniyorsunuz. Test beni Groen Links'e yakin gordu.

Sorular ise agirlikli olarak sosyal devlet, sosyal devletin kapsami ve yeniden sekillenmesi ile ilgili. Zenginler saglik sigortalarini kendileri odesinler mi? Herseyi devletten mi bekleyelim, peki cocuk parasi ne olacak, yeni gelenlere yaptigimiz sinav nasil bir uygulama, zenginler temel emeklilik maasi da alsinlar mi gibi sorular. Bunu yani sira savunma butcesini az mi cok mu buldugumuzu, AB'de Turkiye'nin yeri olup olmadigini da soruyorlar.

Pazartesi gununden beri TRT-Int de izleyicilerine mutlaka ve mutlaka oy kullanmalarini, oylarini stratejik bir sekilde kullanmalarini, Ermeni meselesini unutmamalarini soyluyor. Cok merak ediyorum gercekten sadece Ermeni meselesi yuzunden tepkili bir sekilde mi oy kullanacak insanlar, yoksa issizlik maasinin dusmesi, kapsaminin azaltilmasi, cocuk parasinin azaltilmasi, gocmenlik sinavi gibi gercek ve gunluk sorunlara karsi en uygun cozumu uretecegine inandiklari partilere mi oy verecekler.

24 Kasım, 2006 15:02, Blogger jelatin boyle dedi...

Yazının ilk paragrafını okurken ben, o Anavatan şarkısının sözlerini müziğiyle söyledim. (sanırım "hadi bakalım kolay gelsin"li Sezen Aksu şarkısının müziğiydi)

Bir de "Haydi şimdi bütün eller havaya"lı bir parti şarkısı vardı. Neydi acaba.

 
24 Kasım, 2006 23:17, Blogger Deniz boyle dedi...

Jelatin, o da ANAPin secim sarkisiydi. Haydi simdi butun eller Anaagggpppa kisminin disinda baska biseyi hatirlayamiyorum ne yazik ki. Bir de o zamanlar Izel'in giye giye moda ettigi siyah ispanyol paca pantolon, kisa gobegi acik ama kollari marul bluz ikilisi aklima geldi, urperdim.

Ayy bir de meshur Izel- Celik- Ercan albumunun kapagi, hani Izel gelinlikli, diger iki ibis damatlikli. Ay ay ay hizla kaciyorum artik.

 
25 Kasım, 2006 03:21, Blogger deryik boyle dedi...

geçenlerde yurdun içi bissürü hollandalı doldu, hayırdır inşallah dedik. oy kullanmışlar galiba, ya da kütüğe mi kaydoldular nedir. bi sessizlik bi sakinlik. yurdun alt katı yahu!

 

sen de yorum yaz

yorumlari kapat