Çarşamba, Kasım 01, 2006

Nerde kadi bu, ozletti valla kendini derken, yuzyilin en sicak ekimini gecirdik, dogalgaz faturasindan bu ay da yirttik derken, kis geldi bugun. Son derece 'yuvarlak' bir sekilde, bir kasimda. Kalorifer yakma, kazak giyme vaktidir artik. Hava bu gece 0 derece.

***

Susan bana iyisin iyii, diyor acik acik. Ev tasimak icin iyi ve uygun bir ay secmis olmamiz sevindirse de tasinacak bir evin ufukta henuz gorunmemesi rahatsiz ediyor. Yeme kendini Deniz, yeme. Bulacaksin yarin obur gun bisi. Yarin emlakciyi durtmeli.

***
Pazar gecesi hayatimda ilk defa evde yalniz kalmaktan korktum ben. Turkiye'de de olurdu bu kirk yilda bir birkac dakikaligina, yalniz isem gece evde, bir anda deprem olacagini dusunur, kafamin uzerindeki rafin beynime inip beni dumduz edeceginden endiselenir, evin seslerini dinlerdim. Tam kalp atislarim cildirdigi ve ter bastigi sirada icimden bi ses hadi len, yat zibar yarin okul var, kendi kendini delirtme der, o zaman yanima devrilip yatardim.

Pazar gunu farkli bisi oldu ama. Hava kararinca huzursuzlandim, apartmanin sessizligi, parkin sessizligi rahatsiz etti. Icerinin isiklarini yaktim, televizyonu actim. Gece de radyo ile, isiklarin bazilari acik uyudum. Sonra gecti.

Ertesi gun oyle alismistim ki tek basima olmaya, gunun nasil gectigini hic farketmedim bile. Sali gunu de oyle. Uc gundur kendi kucuk rutinimle yasiyorum, yemekler bilgisayarin onunde atistiriliyor, luzumsuzca butun isiklar yanik evde. Guzel ve neseli bir sekil degil elbette ama bir sekil. Tuhaf iste.

***
Bugun aksam Haraldcan geldi, ona corba icirdim, biraz oturdu, gitti. Tezinin sonlarina geldi sayilir. Onu oyle gorunce aklima gecen seneki halimiz geldi Koray'la. Allaha sukur ettim bu gunleri gordugum icin.

02 Kasım, 2006 09:09, Blogger elif boyle dedi...

ne yazin bittigini anladim, ne kisin geldigini. acik hava nasil biseydi? gecen yili hatirladim da, ufff, donacak miyiz gene simdi?

 
02 Kasım, 2006 09:48, Blogger Deniz boyle dedi...

Eh Elif'cim sen bu kisin geldigini de gectigini de pek farketmezsin sanki, seninkiler az kipramaya basladiginda da bahar gelmis olacak, ne guzel. Onlari kat kat giydirip gunesli gunlerde Vondelpark'ta takilmak mumkun olacak, dusunsene, ne guzel!

 

sen de yorum yaz

yorumlari kapat