Cuma, Ekim 13, 2006

Let O.P!

Oyy oy oy. Dun haberi aldiktan sonra butun aksamustumu arkada BBC world acik, haberleri dinleyerek, bir yandan da sozluk okuyarak gecirdim. Ne kadar uzuldugumu, ne kadar dertlendigimi anlatmaya yeterli kelime yok dagarcigimda ne yazik ki.

Ne zaman, ne zaman lumpenlik bu kadar icimize girdi? Ne zaman hiyarlik bu ulkenin sozde okur yazar, sozde fikir uretebilen genc kisminin da sporu oldu bilmiyorum. Icim cekildi.

Sabah gazetelerde bir kisim yazarlar O.P kicini satti, nobeli aldi minvalinden cok duzeyli bir yaklasimdayken oburleri de O.P yazarken onlar yanlarinda durmus gibi, hani butun Turkiye'cek adam gak deyince cayini guk deyince kahvesini getirmis, karsiliginda da milletcenek ve berabercenek odulu almisiz gibi yazmis ya.....off of.

Of. Of iste. Benim icim sisti artik.

Yasemin yazmis, onu okudum az evvel. Yine ve yine derdimi anlatmis. Bakin:

"orhan pamuk'un nobel alabilmek uğruna yaptıkları konusunda bir çift söz daha kaldırmayacak bünyem. reca ederim mümkünse burada bana herhangi bir bilgilendirme, bildirme yapmak konusunda sorumluluk hisseden olursa hissetmesin. gündemden herkes kadar haberdarım. kitaplarını okunamayacak kadar sıkıcı bulup bir kenara fırlattığı için (olabilir, benim de başlayıp bitiremediğim kitaplar oldu şu hayatta) onu yazardan saymadığını her fırsatta belirten arkadaşlarla da bu konuda konuşacak bir şeyimiz yok. naçizane hissiyatım bu şekilde. herkes istediğini hissetmekte, düşünmekte serbesttir. teşekkürler."