Cuma, Ekim 27, 2006

je echte leeftijd

Iki yildir falan, hayatimda yeni bir korku ogesi olussun diye saglik programlari izliyorum. BBC ile basladim, Hollanda televizyonlarindaki altyazililarla devam ettim, simdi Hollandalilarin ayni formatla cektikleri kendi programlarina bakiyorum.

Tamamen korkutma ve televizyondan cikip 'hmm, cik cik cik' diye parmak sallama seklinde giden bu programlar genelde ya sagliksiz yasayan bir insani yaslanma simulasyonuna sokup sinirini bozuyor (Ki Sbs 6'dakinde olecegin yasi bile soyluyorlar, tovbe tovbe) ya da cok bilmis bir doktor hanim veya doktor beyi tutup o insanin nasil olecegini anlattiriyorlar, bir ay boyunca yedigi yemegi bir masaya yigip aslinda nasil cop ile beslendigini gosteriyorlar. Kalip kalip tereyaglari, kilo ile cipsler, cikolatalar... Nasil, cok ic acici degil mi?

Insanlarin kendi vucutlarina bu kadar kotu bu kadar korkunc davrandigini gormek urkutucu zaten, bir de bu gavur milletinin bu kadaar bir kisminin neredeyse butun hayatini tek bir yaprak marul yemeden, tek bir meyve yemeden gecirdigini, cocuklarina yemek diye bok yedirdigini gormek cok fena.

Cok fena da sana ne demeyin, bu bir toplumsal gruplasmaya sebep olacak gibi geliyor bana. Obez ve sagliksiz olan herkes sonucta kendilerine cektirdikleri eziyet bir yana, topluma zarar veriyorlar. Onlar sismanlik yuzunden sagliklarini kaybediyor diye bizim vergilerimizle tedavi olacak, ulkenin is gucu zayiflayacak diye butun devlet televizyonlari bir korku unsuru olarak gosteriyor bu showlari. Boyle olmayin, boyle olursaniz kimse sizi sevmez, boyle de zarar verirsiniz etrafa mesaji veriliyor acik acik. Ya bu cok ciddiye alinirsa? Zaten icine edilmis sosyal guvenlik sistemleri yuzunden cani yanmaya baslamis insanlar boyle kendim ettim kendim buldum adamlarina, obezlere karsi nefret beslemeye baslarsa? Ya sokakta sosisli yiyen 200kglik kadin linc edildi haberleri duymaya baslarsak?

Bu isin bir de interaktif yani var, hani su gercek yasinizi ogrenin testleri. Benden kacar mi, hemmen uyguladim. Hem Turkceleri, hem Ingilizceleri hem de Hollandacalari. Allaha sukurler olsun annem ben kucukken usenmeyip beni normal yemeklerle buyuttugu icin,universiteyi bitirdigim icin, spor yaptigim, evli oldugum, araba kullanmadigim, kucuk bir yerde yasadigim, sigara icmedigim ve dis ipi kullandigim icin normal yasimdan hayli hayli gencmis biyolojik yasim. Hatta soyle soyleyeyim, daha az icsem, azicik neseli bi insan olsam, bi iki arkadasim daha olsa, annemle babam hala birlikte olsa, ailemde kalp hastaligi ve yuksek tansiyon olmasaydi Koray subyanci sayilacak, ben ufal da cebime gir olacaktim.

Iyi hos, onerilenlerde bir terslik yok, sonucta sebze meyve yemek, su icmek, neseli siritkan bir essek olmak iyi seyler, hos seyler de bunu toplumun buyuk bir kismi uyguladigi anda butun Bati Avrupa sosyal guvenlik sistemleri siciyor. Yani bazilarimizin dunyaya kazik cakmasi icin, bazilarimizin gunde uc ogun patat met tikinmasi, paket paket sigara icmesi lazim. Eger bu durum boyle gitmezse cunku, ben iyice yaslandigimda muhtemelen yasli insanlara otuz sene calisip kirk sene emekli maasi alan asalaklar gozuyle bakilacak, nefret edecekler yaslilardan. Gelsin sokakta dolasan bastonlu dedenin kicina sokulan baston uzun bir operasyonla cikarildi haberleri, hah, harika.

Sahsen saglikli bir hayata hayir diyecek kadar salak degilim. Biraktigim her turlu kotu aliskanliktan dolayi memnunum ama allah biliyor ya, oyle coook uzun yasayip da butun sevdiklerimin gittigini gormek istemem. Butun bu olasi olum tarihi hikayeleri falan batil inanclarima da ters dusuyor ayrica, o kismindan rahatsiz oluyorum programlarin.