Çarşamba, Ekim 04, 2006

her gune bir bilgi

Egitimde bir numara Enschede Havadisleri'nin yeni hizmeti: her gune bir yeni 'ogrenmelik' sey. Bugun basliyoruz.

Her bi bokun adini degistirip kendi dillerini olusturan Izmir'liler, bizim 'billur' diye igrencce adlandirdigimiz seye 'badem' derler.

Nasil, leziz kuruyemisle olan iliskinizi bir daha gozden gecirmek istediniz, degil mi?

Kusura bakmayin ama, igrencsiniz sayin Izmirliler.

04 Ekim, 2006 12:38, Blogger tavsan boyle dedi...

nasi ya? hayir ben Didim'le olan bagim dolayisiyla kendimi Egeli sayarim ama yazlari disinda dogma buyume Ankaraliyim, simite simit, aycekirdegine de aycekirdegi derim. amaaa billur ne be? billur benim bildigim bir sifat; seffaf, temiz gibi bir anlami var; hani billur su denir. ondan kelli badem diye bir kuruyemis bilirim; kayisi cekirdegi mesela. yoksa herkes ona billur diyordu ve ben yeni mi duyuyorum ? ahaha:)

 
04 Ekim, 2006 13:04, Blogger Deniz boyle dedi...

Davsanim, ask olsun, hayatinda hic sakatatciya gitmedin mi sen? Orada ne desin kadincagizlar, bana iyisinden yarim kilo **sak ver mi desinler? Oyle 'kibar' bi isim koymus sakatatci amcalar iste.

Esas, bunu bile bile cocuguna Billur ismi koyan anne babalarin oldugunu bilmek urkutucu. Bir zamanlar serviste benden kucuk bi kizi aglatmis bir hayvan olarak yapmayin anneler, yapmayin babalar diyorum ben.

 
04 Ekim, 2006 13:37, Anonymous Adsız boyle dedi...

oberey diyeyim kibarcasindan - yok ya dayamiycam- oha! ben bunu bilmiyordum! valla bak yeni birsey ogrettin bana gercekten. sakatatla pek alakasi olmayan bi insanim ben; ailem de oyleydi, ondan herhal hic duymamistim. sagol ya, valla, soktayim hala:)

 
04 Ekim, 2006 14:23, Blogger koray boyle dedi...

kirk yillik 'koc yumurtasi'ni 'billur' yapan istanbul esrafi acayip degil de badem diyen izmir'liler acayip oyle mi? peh!
(yalniz badem hakkaten yeni bir uygulama, yoktu eskiden boyle seyler)

 
04 Ekim, 2006 21:34, Blogger deryik boyle dedi...

naman nallahım! oh yoo... niye ama peki nicünn? hani billur da tuhaf ama badem iyice uç olmuş.. bademe ne diyolar, ampül falan mı?

 
06 Ekim, 2006 09:23, Blogger me boyle dedi...

göbek adım Billur deeermişim,hehhehe
şaka bi yana valla ben hem billuru,hem bademi senden duydum ilkin,teşekkürler,bak öğrenmiş oldum :)

 
09 Ekim, 2006 10:02, Blogger AluminyumFolyo boyle dedi...

koray'ın yazdıklarının altına imzamı atıyorum. evleviyetle; billur ne lan!

 

sen de yorum yaz

yorumlari kapat