Pazartesi, Ağustos 14, 2006

Bayan

'Bayanlamak' Bulet Somay'in iddasina gore kadin - kiz ayrimi cinsel bir ima icerdigi icin tercih edilen birsey. Evli olmayan genc bir kadin kendinden 'kadin' diye bahsetmek istemedigi icin bayanliyor, erkekler 'baci' ayagina girip olayi killandirmamak icin 'bayan'liyorlar.

Ben 'bayan'layanmaya sinir oluyorum. Erkek ve 'bayan' diye birsey yok cunku, erkek ve 'kadin' var.

Utanmasalar bin yillik kadin -dogum'u da bayan-dogum yapacaklar.

Kaaaa-ddiiiiiiin bakin soyleyin, ne kolay.

15 Ağustos, 2006 09:46, Blogger AluminyumFolyo boyle dedi...

kadın ayakkabılarının ne tarafta olduğunu sorduğum ayakkabıcı "bayan ayakkabıları demek istediniz heralde" diye düzeltti(!) beni ya! ötesi var mı!?

 
16 Ağustos, 2006 10:26, Blogger Cem boyle dedi...

surda bu konu hakkinda yazilmis soyle de bir sey var:

http://www.radikal.com.tr/ek_haber.php?ek=r2&haberno=5877

 
17 Ağustos, 2006 02:29, Blogger Ozde boyle dedi...

Bizim evde bayan demek bayagilik derecesinde kotuydu. Kadin demekse kabaligin daniskasiydi nedense. "Hanim" denirdi. Yasa gore "genc hanim" "yasli hanim" "orta yasli hanim". Veya "sinirli bir hanim" vs. Ama birine kizginsak "kadina bak sen!" geliverirdi orta yere :))

 
18 Ağustos, 2006 18:01, Blogger rahel boyle dedi...

Bu "bayan" var ya, cümlelere yapıştırılmış gibi duruyor! Ne zaman, kim soktuysa bu güzide lafı Türkçemize, tebrik ediyorum kendisini. Eskiden taksici, dolmuşçu, kasap, manav kullanırdı sadece; artık herkesin diline pelesenk oldu!

Tanıdık biri bana "bayan" derse, beni "bayan" olarak nitelerse, "aa, niye bayayım, o kadar mı sıkıldın?!" gibi kötü bir espri yapacak kadar müşkül durumdayım!

Tek başıma savaşmadığımı duymak güzel. :)

 
20 Ağustos, 2006 00:37, Blogger yapita boyle dedi...

ben de sinir oluyorum bu duruma. kadın bayan ayrımından çok takıldığım durum. kız kadın olayı daha çok
genç bi kadın olarak insanlar kız diyemiolar artık bana-belli kartlaştım. e bayan diolar onun yerine. "kadın olma"nın başka anlamları var onlara göre. bilmiorum bu tipler bana baktığında xray görüntüme bakıolar gibi hissediorum sanki beni baştan aşşağıya inceliolar da ona göre bişey sölemeye çalışıolar- kadın olabilir miyim acaba,- evli miyim de kadın olucam? gibi gibi gibi
halbuki kadın ne güzel bişeydir- erkek gibi işte
ne "bay" demeyi severim zaten ne "bayan" kadındır işte o. hayvansı dişi seksi sevişilesi kadın işte o! basit yani

 
21 Ağustos, 2006 15:07, Blogger deryik boyle dedi...

cinsiyetçiliğin tavan noktası bu bayan, yok geri alıyorum, tavan noktası "bayan yanı koltuk" uygulaması. Bizim okulda "kız yurdu değil, kadın yurdu densin mi" gibi bi anket vardı, sonuçta kalanlar 18-22 yaş arasında ve cinsiyet karşılığı kadın. bi grup "bayan yurdu"nu teklif etmişti :) kadına bekaret odaklı bakmak tüyler ürpertici.

 
28 Eylül, 2006 00:00, Blogger cekirge boyle dedi...

şu adresi vereyim önce.
yalnız olmamak güzel bir duygu. hele kadınların bu konuya sahip çıkması daha da güzel :)
hıncal' ın yazısını da bulup eklemek istedim ama ulaşamadım yazıya. Olimpiyatlarla ilgili yazmıştı. hıncalı sevmemin tek nedeni olmuştu o yazı.

 

sen de yorum yaz

yorumlari kapat