Cuma, Temmuz 07, 2006

kenar

Sidika vardi ya bir zamanlar televizyonda, o sagolsun, ne zaman Kenan adini duysem, kenar derim birkac kere icimden.

Annemin sirketinde calisan bir Kenan vardi mesela, ofisboy ama kendini sirketin sahibi sanan, beni arada bir okula, dersaneye falan gotururdu, onunla konusurken kim bilir kac kere kenaraabi demisimdir.

Sonra bizden bir sinif buyuk zavalli bir Kenan vardi. Bu Kenan 'geek' denilen tipin mustesna bir ornegiydi. Dunya cirkini bu oglan her teneffus bizim sinifa gelir, Bemir ve Kemir'le (Emir ve Emir isminde iki yakin arkadas, biri uzun ve sisman oldugu icin buyuk emir, oburu yer cucesi ve onbes kilo kadar oldugu icin kucuk emir olarak bilinirdi, sonra ben isimlerini kisaltip bemir ve kemir yaptim, kitlelerce sevildi, isimleri yapisti adamlara) birlikte dunyanin en zavalli uclusunu olusturarak Hendrix, Steve Vai falan dinlerlerdi.

Iste benim en buyyyuk eglencem bu Kenar'i delirtmekti. Cok da kolay sinirleniyordu salak, siniftan iceri girdiginde 'aaa kenarrr gelmisss' demek yetiyordu. Isin en guzel yani Kenan'a kenar dedigimi bir duyan bu fikri benimsiyor, o da 'kenarlamaya' basliyordu Kenan'i. Bu is yayildi yayildi, sonunda bemir ve kemir disinda cocuga ismiyle hitap eden kalmadi gibi bisi. Onlar da Kenar ortalikta yokken Kenar, ortalardayken Kenan diyorlardi, bir de arkadas olacak essekler, ama neyse.

Gunlerden bir gun, oglen tenefusunden bir tenefus once, edebi metinler dersi bitmis, ama daha hoca siniftan bile cikmamisti ki, sinifin kapisi baaaammm diye acildi. Kenar mosmor olmus bir sekilde kapida durup 'Deniiiiiieeeeezzz Dennniiiiieeeezzz' diye bogurdu. Sigara icmeye cikacaktim ben, zaten kisa tenefustu, ne var kenar, isim var, bogurme kapilarda dedim ki, kendimi havada buldum. Ayi Kenar deli kuvvetiyle yakamdan tutup girtlagimi sikmaya basladi. Neymis efendim, derste tarih hocasi cocuga Kenar demis, olsa olsa ben bunu tezgahlamis olabilirmisim, butun sinif ona gulmus, bir daha boyle bisi yaparsam beni cok fena yaparmis. Hadi be, dedim, sinifta hala bir hocanin bulunmasini, benim ufak(cana) bir kiz, onun bir ayi olmasini lehime kullandim, hocam bakin bana neler yapiyor bu ayi diye vizildadim da kacip kurtuldum Allahtan.

Hem o konu benden cikali aylar olmustu, ismi uzerinde kaldi bi kere, o da o kadar sinirlenmeseydi, di mi?

Bu nerden aklima geldi; sabahleyin Kenarlarin enn meshurunun yeni sarkisini dinledim de ondan. Sahane sarkiymis, pek begendim.

07 Temmuz, 2006 12:46, Blogger uzaktan boyle dedi...

edebi metinler diye bir ders vardi di mi? unutmusum valla yazini okuyunca hatirladim.yillar cabuk geciyor.

 
08 Temmuz, 2006 12:24, Blogger Oya Kayacan boyle dedi...

Hayatta duyduğum eeen ennn kennaar şarkı olan cakkıdu cukkudu ve KENAN'ın kenarlaştırman, ayyy ne gülüyorum neeeee, her yerimle...

 
09 Temmuz, 2006 01:04, Blogger morticia boyle dedi...

kardeşim olmuyo böle.o insanlarıda aramıza alalım.bakarsın blog falan yazar eğleniriz..şimdi ben bu arkadaşın arkasından atıp tutmuş gibi oldum galiba.pek kuwwetli sayılmam beni bulup umarım tartaklamaz:)

 

sen de yorum yaz

yorumlari kapat