Salı, Mayıs 23, 2006

Kaybolan nasira agit

Solaklar saglaklar gibi kalem kullanmazlar, kalemin tamamini kavrayip ellerini garip bir sekilde yamultarak yazdiklari icin sag el ergonomisine gore tasarlanmis kalemler ellerini acitir, kalemi cilginca bastirarak yazan solaklarin basparmaginda yuvarlak bir nasir peydah olur.Uzun ogrencilik yillarinin sonunda ise sol elin orta parmaginin ic kismi da coker, kalemin rahatca dayanabilecegi bir oyuk seklini alir.

Tami tamina 17 sene, dile kolay. On yedi sene bana eslik etti. Sagimi solumu ayirt etmek icin kullandim onu, her gun. Zamanla sol tarafimla ilgili bir is yaparken - sofra kurarken misal, catal bicaklari yerlestirirken- isi saglamak icin nasirima dokunmak tik halini aldi. Sol elimin bas parmaginin ic tarafinda, sessiz ve sakin, butun hayatima sahit oldu nasirim.

Kimi zaman sizim sizim sikayet eder gibi sizladi, sayfalarca not tutarak ders dinledigim zaman, kendimi kaptirip kaleme yapisip ders calistigim zamanlar mesela. Bazen kucuk bir dag seklini aldigi oldu, universite sinavlarina hazirlanirken. Kimi zaman gururla sizladi, iyi gecen bir sinavin sonunda, yazdiklarima son bir kere bakarken.

O, simdi artik yok. Gecen hafta farkettim ki, kaybolmus.

Onun yerine yuzuk parmagimda utu yapmaktan olusan sevimsiz bir nasir var. Ne kendisini ne de bana cagristirdiklarini sevmedigim yeni bir nasir.

23 Mayıs, 2006 12:52, Blogger Doruk boyle dedi...

O yeni nasırı da sev çünkü o ütü değil alyansın yüzünden oluştu. Biliyorum çünkü parmaklarım hamilelikler sebebiyle balon misali şişip ben alyanssız kalmadan önce aynından bende de vardı.
(Bir de lütfen çamaşır suyuyla daha az haşır neşir ol, bak ellerin nasıl kuruyup yıpranmış.)

 
23 Mayıs, 2006 13:53, Blogger tavsan boyle dedi...

:) Bir de soyle dusunebiliriz ama, kalemi kagidi birakmis olmak okuma yazmayi biraktigini gostermiyor artik bu zamanda. ama utu konusu icin birsey diyemiycem. belki su olabilir: sen mi giyiyosun utulediklerini, koray mi? ;)

 
23 Mayıs, 2006 14:47, Blogger Deniz boyle dedi...

Burcu, annem benim:) Vallahi de billahi de her isi (toz almak dahil) eldivenle yapiyorum ben. Ellerimin dogal hali o, o kadar bakiyorum da ama boyle.

Alyans yuzunden degil ama nasir, alyansli olan elle utu yapmaktan.

Davsanim utulu seylerin cogunu ben giyiyorum, kimseden etmem sikayet, aglarim kendi kendime yani:P

 
25 Mayıs, 2006 11:09, Blogger  boyle dedi...

alyansın altındaki nasırdan bende de var, pek minik ama. zor hissediliyor. sağ elimin orta parmağındaysa eşşek kadar bir kalem nasırı var. kalemler genel olarak ergonomik değil. özellikle solaklara kıllığı yok o ibne kalemlerin. yazmak zorunda olan herkese aynı gıcıklığı yapar onlar.

 

sen de yorum yaz

yorumlari kapat