Perşembe, Nisan 13, 2006

cumhurbaskani keske elini cekse

Cumhurbaskanimiz son yillarin en sert aciklamasini yapmis gazetelere gore. Ben konusmanin haberini yine TRT Int'ten aldim. Sayin Sezer teror eylemlerini orgutleyenlerin cocuklari ve kadinlari BILE kullandigini soylemis, kinamis 'kadinlarimizi BILE' kullanan teror orgutu elebaslarini.

O ' kadinlarimiz' in sonundaki 'miz' var ya, devlet adamlarinin, polislerin, kendini bir sekilde ustun goren herkesin kullandigi o 'miz', iste o beni olduruyor.

Kadinim diye kimsenin namusu, mali degilim. Benim cinsimden bahsederken onune 'bile' getirildiginde , benim cinsim 'miz'landiginda tuylerim diken diken oluyor. Hele bunu baska kadinlar yapti mi, beter olun diyorum, beter olun.

Sayin cumhurbaskanim milletin bolunmez butunlugunu, yurtseverligini, laikligini falan benim kukumun uzerinden gostermese keske, keske elini cekse.

13 Nisan, 2006 17:11, Blogger e-mekli boyle dedi...

sevgili deniz
bence maksadı aşan bir duyarlılık göstermişsin... Bir ülkenin cumhurbaşkanı hitap şekli olarak vatandaşımız,insanımız,çocuklarımız
ve buna bağlı olarak kadınımız ibaresini kullanabilir.Eğer diğer hitap şekillerine de aynı tepkiyi koyuyorsan mesele yok ama bu tepkiyi sadece kadınımız ifadesine koyuyorsan dönüp tekrar ben niye buna takıldım diye sormak gerekir

 
13 Nisan, 2006 17:53, Blogger Deniz boyle dedi...

@ e-mekli: Paranoyak miyim neyim, 'cocuklarimiz'daki miz ile 'kadinlarimiz'daki miz arasinda bir fark hissediyorum ben. Ilki bir benimseme alt metniyle okunmali da digeri 'cagiz' alt metniyle okunmali gibi.

Hadi diyelim miz'lamakta beis yok, devletin en ulu kisisi bir baba olarak bunu yapabilir, peki 'bile' lemeye ne diyeceksiniz?

 
13 Nisan, 2006 19:36, Blogger e-mekli boyle dedi...

sevgili deniz
hassasiyet devam ediyor fakat ben yine inandığımı söyleyeceğim
burada kullanılan "bile" benim anlayışıma göre "dahi" anlamında kullanılmış ..sn cumhurbaşkanı türkçeye meraklı olduğundan "dahi" sözcüğünü sevmemiş olacak diye yorumluyorum .

 
13 Nisan, 2006 20:46, Blogger koray boyle dedi...

bence cumhurbaskanimiz BILE -ki kendisi ayni zamanda bir hukukcu olarak keza, dahi, de, bile, gayri mukabilinden kelimelerin nuanslarini bilir diye dusunuyorum- kullandigi kelimeleri eminim amacina uygun secebiliyordur. sorun su ki burada kullandigi 'bile' kelimesinin ucunun nereye dokundugunu zaten kendisi de dusunmemistir. zaten bu yuzden 'soylem analizi' diye bir arastirma alani var; zaten bu yuzden Derrida, Lacan gibi insanlarin onemi buyuk.

haddim olmayarak soyle bitirmek isterim sayin e-mekli: "bu anlattiklarimi siz bile anlayabilirsiniz" desem ne dusunurdunuz hakkimda?

 
13 Nisan, 2006 23:24, Blogger tavsan boyle dedi...

Katiliyorum ben sana Deniz. Cocuklarimiz sozu tuhaf gelmiyor o kadar cunku onlar resit degil henuz ama erkeklerimiz denmezken kadinlarimiz denmesi, bir de ustune bile sozu. Bile "dahi" olarak niye kullanilsin ki ayrica, o zaman "kadinlarimizi da" derdi Cumhurbaskanimiz. Polisimiz, vatandasimiz, insanimiz da anlasilir sozler cunku onlar daha cok mesleki veya kurumsal kimlikler. Insanimiz da ayrimciligi olmayan bir soz. Ya da belki boyle savas, teror vs. gibi konulardan sozederken kadinlari ayri bir yere koyarak kendi hirtliklarini kabul ediyorlardir erkekler, bu salakliklari anca biz yapariz kadinlar yapmaz normalde hesabi;)

 
14 Nisan, 2006 10:26, Blogger crystalsdreams boyle dedi...

ben daha iyi düşünmek istiyorum bile kelimesinin kullanımı içinn,şöyle ki: erkekler hadi kanıo bu terör örgütlerinin beyin yıkamalarına ama üstün muhakeme yeteneğine sahip olan Türk Kadınları nasıl olup da bu oyunlara alet oluyor diye düşünüp söylemiş olabilir mi bile kelimesini o cümlede,sayın cumhurbaşkanımız aceba:)çok mu pollyanaca oldu..:)

 
14 Nisan, 2006 10:27, Blogger crystalsdreams boyle dedi...

aa bak şimdi gördüm,tavşanın da aklına gelmiş bu polyannaca düşünce:)evet evet öyle,bizi üstün görüyo,cumhurbaşkanımız kesin:)

 
14 Nisan, 2006 11:44, Blogger huysuz ve tatlı boyle dedi...

ben e-mekliye katılıyorum doğrusu... kelimeler istenilen yere çekilebilir istendiği takdirde. ayrıntılara fazla takılıp bütünü kaçırmak da mümkün ayrıca.

 
14 Nisan, 2006 22:59, Blogger ivriz boyle dedi...

ben şöyle yorumladım: kadınlarımız derken bir sahiplenme seziyorum ben "kadını sahiplenmek" ; ama yine "vatandaşımız" anlamını da seziyorum. devlet büyüğünün hitap şekli..

"bile" derken bir kadının teror unsuru olarak kullanılması ne kadar doğrudur, bunu sezmiyor muyuz?
bir kadının teroün bir unsuru olabilmesi mümkün mü? burda denmek istenen şey bu. bunu neden sorun ettin ki?

kısacası nereye çekersen oraya gidiyor...

 
17 Nisan, 2006 04:20, Blogger Sarper boyle dedi...

Kadinimiz: annemiz, ablamiz, kiz kardesimiz demek. Belki farkinda degilsin ama bizim toplumumuzda kadin her zaman farkli bir noktadadir, cunku her kadin bir annedir de. Her kadin yeni hayatlarin meydana getiricisidir. Kadin kutsaldir. Cumhurbaskani ve cevresindeki onlarca danismani emin ol ki senin dusunebildiginden onlarca kat daha derin dusunebiliyorlar. Sanma ki herkes senin komplekslerini hedef aliyor. Cumhurbaskanimiz orada kadinin kutsalligini on plana cikartiyor ve bu teror orgutunun kutsal degerlerimizi bile kullanmaktan cekinmeyecegini vurguluyor. Kadinimiz demek de dinimiz, inanclarimiz, cocuklarimiz demekten farkli birsey degil. Ama sen farkli anlamak istiyorsan, amacin anlatilmak isteneni degil senin o insanlar hakkindaki onyargini bir firsatini bulup aciga vurmaksa devam et. Herkes anlayacagini anliyor merak etme.

 
17 Nisan, 2006 17:47, Blogger koray boyle dedi...

@sarper soyle bir sey duydum ben abd'de yasayan hispaniklere hitaben soylenmis: "turklerin suc orani bile sizinkilerden dusuk". fazla uzaga gitmeden bir de su var bilmiyorum uyar mi: "senin yaptigini corumlu bile yapmaz". gerci sen metinden kompleks tahliline curet edebilecek kadar soylem analizi (amerikalilar 'discourse analysis' diyor; bilmek isine yarar belki) yapabilen ve genis goruslu biri olarak herhalde ihtiyac duymazsin ama ben buradaki rahatsizligi sana bir kez daha acmak isterim:

- burada sikayet edilen nokta cumhurbaskaninin beyanatina esas teskil eden teror konusu hakkinda degildir.

- dile nufuz etmis cinsiyetci soylemin varligi konusunda bir ornek uzerinden serzeniste bulunmaktadir.

- buna kalkip birileri "sen de buyuk resmi gormuyorsun" diyebilir; bu tur bir serzenisi 'luks' bulabilir ama bunun tahlilini yapmak icin once hangi konudan bahsedildigini anlamakta ve daha onemlisi neden bahsedilmedigini anlamakta buyuk yarar vardir, yoksa komik oluyor cunku.

- kutsal dedigin seyin ne oldugunu, kimin ve neyin neye ve kime gore kutsal oldugunu bir dusun bakalim. hayir nereden biliyorsun belki ben hinduyum ve inegimle mutluyum? ya da animizme gonul verdim ne bulursam ona tapiyorum; kime kalmis benim icin kutsal olanin ne olduguna karar vermek? yoksa laik cumhuriyetimizin basi bana "dinimiz" temelli bir mesaj vererek bir sey mi empoze etmeye calisiyor? sana kutsal olan senin kutsalin, bana kutsal olan benim kutsalimdir. oyle kiraathane argumanlariyla herhangi bir sey kutsal olmuyor; birilerine kutsal dikte ettirmek ise hic olmuyor.

bu arada sana 'sen' diye hitap ettim kusura bakma; gordum ki sen o sekilde hitap ettigine gore herhalde bizi daha evvelden taniyordundur, bozmak istemedim. yoksa hiyar misin canim tanimadigin insanla hemen senli benli olasin, degil mi?

 
17 Nisan, 2006 18:50, Blogger Sarper boyle dedi...

Kaba olmanin luzumu yok. Bir blogunuz var ve fikirlerinizi herkesle paylasima acmissiniz. Eger yorumlari kaldiramiyorsaniz yazmayin. Hiyar lafina gelince, o laf "senin" basitliginden baska birseyi gostermiyor.

 
17 Nisan, 2006 19:47, Blogger koray boyle dedi...

hayat boyle; kimi kompleksli, kimi hiyar, kimi de basit... kim kimi ne ilan ediyor, kabalik nerede basliyor ve nelere yol acabiliyor bu muhim. bunu gorebildiysen ne ala; yoksa geri kalan her seyi konusabilecegin, bunlari anlatacak birilerini bulabilirsin de terbiye oyle kolay kazanilmiyor.
bence yorumlarina gelen yorumlari kaldiramiyorsan yorum yazma (totoloji diye bir sey de var su hayatta)

 
18 Nisan, 2006 09:58, Blogger DAMLA boyle dedi...

NEDİR BU SEVİYESİZLİK BÖYLE, MADEM ELEŞTİRİYİ KALDIRAMIYORSUNUZ YAZMAYIN KARDEŞİM...
SİZİN ORALARDAN GALİBA DAVULUN SESİ BAŞKA GELİYOR, KELİMELER ÜZERİNDE OYNUYORSUNUZ. BURADA İNDSANLAR ÖLÜYOR FARKINDA MISINIZ?!... TOPRAKLARIMIZ ÜZERİNDE NE POLİTİKALAR YÜRÜTÜLÜYOR OKUYOR MUSUNUZ? UZAKTAN AHKAM KESMEK KOLAY, BUYRUN DİYARBAKIR'A ALALIM SİZİ...
KADINLARIMIZ KELİMESİNE TAKILMIŞSINIZ DA DOĞUDAKİ OLAYLARDA ÖN SAFLARDAKİ KADINLARIN, ERKEKLERİ TARAFINDAN SOKAĞA DAHİ ÇIKARTILMAZ, TÖRE KURALLARI İLE YAŞATILIRKEN BÖYLE GÖSTERİLERDE EN ÖNDE YÜRÜTÜLMESİNE NEDEN TAKILMIYORSUNUZ ANLAYAMADIM DOĞRUSU!!..

 
18 Nisan, 2006 13:32, Blogger Deniz boyle dedi...

Damla Hanim idrak yollariniz tamamiyla tikali olmali ki benim kendi alanimda hangi konulara egilmem gerektigini belirtmissiniz. Benim dunyamda bunlar var, sizinkinde Diyarbakir var, baskasininkinde dantel ornekleri var, hayat boyle bisi. Bazi insanlar kelimelerle oynuyor, bazilari acip kiciyla oynuyor, bazilari ciftetelli oynuyor, bazilari da trafigi yonettigini sanan deliler gibi 'sen bunu nasil soylersin, sen bunu nasil dusunursun, bunu yaz, bu daha onemli' diye kendilerine ait olmayan alanlarin maestrolugunu yapiyor.

Diyarbakir ve olanlar konusunda degil yazdigim sey farkindaysaniz,bunu demem de komik aslinda, zaten tinak kadar okudugunu anlama kabileytinizi gosterseydiniz bu fikirlerimle gundemi bagdastirmazdiniz.

 
24 Nisan, 2006 02:10, Blogger QM boyle dedi...

Deniz hakli bi acidan, o da su acidan: pek cok soylemde 'kadinlarimiz bile' ifadesi kadinin erkekten asagi oldugu fikrini barindirir. Ama cumhurbaskani'nin ifadesinden bu esit olmama fikri cikmayabilir. Soyle ki, herkes bildigi bir durumdur ki, devrimci (hadi tamam terorist) faaliyetlerin ana bunyesini erkekler olusturur. Kadin yiginlarinin bu faaliyetlere aktif olarak dahil olmasi durumu, bir 'bile' ile ifade edilebilecek saskinliga sebep olabilir. Burdaki 'bile' masum olabilir yani. Ve, bunun icin Derrida'ya ya da Lacan'a gerek yok sevgili Koray. Derrida ve Lacan'in bos laf ebeliklerine olan kinimi burda dokmeyeyim ama...

 
04 Mayıs, 2006 02:12, Blogger terken boyle dedi...

Deniz,

Ben bu postu okuyunca size hak verdim. Ne demek istediginizi anladim (yani umarim). Turkiye'deki kadin calismalari konusuyla cok ilgili degilim ama eger Turkiye'de terorde (ozellikle PKK ve Hizbullah) kadinin yeri ve rolunu inceleyen yerli arastirma varsa okumayi cok isterim. Epey once Hizbullah'in kadin intihar bombacilari ile ilgili haberler (ve demecler) gormustum. O kadar.

Fakat buradaki tartisma biraz bosuna olmus galiba. Cunku konusmayi bir kere daha okumak icin Cumhurbaskanligi web sitesine baktim (http://www.cankaya.gov.tr/tr_html/KONUSMALAR/12.04.2006-457.html) ; Sezer "kadinlarimiz" veya "kadinlarimizi bile" dememis. "Cocuklari ve kadinlari" demis. Belki kadinlarin kullanilmasi tabirinden sizin cikardiginiz anlam cikiyor. Derrida amca sag olsaydi (ve Turkce bilseydi) bize kullananin erkek oldugunu neden varsaydigimizi sorardi belki.

Obur yandan bence konusma derli toplu, bir o kadar da ilginc ve onemli. Sahsen katildigim noktalar var, katilmadigim noktalar var; ama devletin en yetkili [ve en az sorumluluga sahip?] agzi genel politika basliklarina (hemen hepsine) degindigi iyi bir metin olarak karsimizda. Herkesin tamamini okumasini tavsiye ederim.

 

sen de yorum yaz

yorumlari kapat