Çarşamba, Mart 22, 2006

Deniz- o bir kozmetik sehidi

Yuz temizleyicim bitti. Normal bir insanin hayatinca sorun bile olmayacak bir seyi trajediye cevirmeyi basardim tabii ki. Bir kozmetik dukkanina gittim, hayatimi sorgulayip dondum.

Bu islerle 13 yasinda falan ilgilenmeye baslandigini dusunursek kafadan 10 yillik 'kadinsal mevzular' tecrubem var. Bu on yil icinde

a) Tasirmadan (acik renk) oje surmeyi
b) Fosforlu renklerde makyaj yapmamayi
c) Kirmizi ruj surmemeyi
d) Gece yatmadan makyaj cikarmayi

ogrenmisim. Cevaplayamadigim sorularin listesi desen, gunlerce surer yazmasi ama en temel olanlarini yaziyorum, belki bir cevap veren bulunur.

1) Temizleyici- tonik- nemlendirici kutsal bir uclu mudur?
2) Hepsi ayni marka olmazsa yuzumuzde yesil cibanlar mi cikar, ne olur?
3) Niye bu kadar cok marka var, niye fiyatlar bu kadar degisken? Bes yuroluk market markasi nemlendirici kullanirsam olur muyum? Fakirsem cirkinlige mahkum muyum? Nedir, bunun bi oluru yok mudur?
4) Gece kremi, gunduz kremi nedir? Gunduz uyuyanlar gece oturanlar ters duzende mi kullanmali bunlari? Benim buna ihtiyacim var mi?
5) Goz cevresi nemlendircisi bir buyuk yalan midir nedir? Got kadar (15 ml.) kreme 20 yuro verince kus mu konuyor, ne oluyor? Niye kullanayim ki ben bunu?
6) Hayati boyunca tek bir renk fari badana gibi gozune suren biriysem besli far paketine ihtiyacim var midir? Niye bunlara bakiyorum ben, manyak miyim?
7) Bin tane makyaj fircasi niye vardir, en rahat sey parmakla makyaj yapmak degil midir? Firca gibi olanlar mi iyidir, sunger gibi olanlar mi?
8) Bu kozmetikciler bizi yiyor mu, ayni camura farkli renkte boya katip yok yosun maskesi, yok kil maskesi diye mi satiyorlar?
9) Bu kozmetik boklarinin acik satilani yok mu, sirf ambalaja mi para veriyoruz yoksa bana mi oyle geliyor?

Ayrica:

Butun bunlar kadinlara vahiy yoluyla mi geliyor? Bunlar bir ara ogretildi de ben mi kacirdim? Annem niye boyle seyleri bana ogretmedi? Butun bunlara her ay harcayacagim parayi biriktirsem, 55imde yuzumu gerdirsem daha karli degil mi? (hem hepsine harcayacagim zamandan tasarruf, hem de parasi kesin daha ucuzdur) Bunlarla her gun, onumdeki kirk yil boyunca ugrastigimda gercekten ise yarayacak mi? Aksine bunlardan nefret ederek ugrasiyorsam, gerginlikten mutsuzluktan falan daha da burusmayacak miyim? Bunlari yapacam diye mutsuz ve tek basima saatler gecirecegime o saatleri Koray'la, arkadaslarimla gecirsem, bunlara harcayacagim parayi da guzel bi sise viskiye falan yatirsam, yesek, icsek daha iyi di mi? (bi umut, bir gun belki aklievvel bi bilim adami yuksek miktarda viski kirisikliklara birebir gibi bir arastirma yayinlar)

Tamam, sonuncusunun cozum olmadigini biliyorum, hayal benimkisi. Ama nedir iste bu isin ortasi, ne yeterlidir, ne sarttir, ne nasil kullanilir bilmiyorum. Kadinligin yuzkarasiyim. Bu yastan sonra da iflah olmam herhalde. Kendimden utaniyorum, hem ise yaramaz hem cahilim diye.

22 Mart, 2006 14:24, Blogger Ilgaz Gürses boyle dedi...

Dünyada kadınların yarısı (ben dahil) aynı dertten muzdarip, kalan yarısı da yiğitliğe leke sürmemek için aklı karışık görünmemeye çalışıyor. cosmeticscop.com diye bir site var, orada "product reviews"in altında bildiğimiz çoğu markaya ait yüzlerce ürün hakkında yorumlar var. Çok pahalı, çok iyi diye lanse edilen ürünler için bile "bu ürünün içinde şu şu şu maddeler var, sağlığa zararlı" ya da "aynı maddeler bu ürünün yarı fiyatına olan şu üründe de var, enayi misiniz?" türü eleştiriler var. En azından almayı düşündüğü ürünün fiyat olarak değip değmeyeceğini öğreniyor insan.
Öte yandan geçenlerde televizyonda çok güzel ciltli bir manken (adını hatırlamıyorum) "ben eczanelerde üçotuz paraya satılan ürünlerden kullanıyorum, arada meyvelerden filan maske yapıyorum" dedi. Bir sürü arkadaşım tonik yeine maden suyu, nemlendirici yerine ucuz acıbadem sütü kullanıyor. Bana da bu konuda acaip kandırılıyormuşuz gibi geliyor ama bilmiyorum artık. O yüzden ne alıyorsan büyük boyunu alıp uzun süre stresten uzak kalmak en iyisi galiba.

 
22 Mart, 2006 15:33, Blogger elif boyle dedi...

biliyorum bu sorularin adresi ben degilim ama kendini yalniz hissetme diye yaziyorum. ben tonigin ne ise yaradigini, ne zaman suruldugunu bile bilmiyorum. elimde pembe bi sivi var (tonik o mu ki?), yuzumu temizleyiciyle fircaladiktan sonra suruyorum ve suratim haslaniyor her seferinde. acaba yanlis mi yapiyorum? heh heh. bi de dun oje aldim kendime. daha once universitenin ilk yilinda bi oje almistim (kahverengi oje modaydi o aralar).

 
22 Mart, 2006 22:07, Blogger Cerise boyle dedi...

Yok artik ben de her seferinde "aa hanfendi bakin baska marka olmaz hepsi ayni marka olacak" diyerek bana asla kullanmayacagim seyleri satan insanlara kanmayacagim. Arayip "alooo ben akmerkez hede hodo maagzasindan ariyorum, size yaz makyaji yapmak istiyoruz bir de ayiptir soylemesi sizi buraya kadar getirmisken birkac birsey kakalamak istiyoruz" kandirmacalarina da karnim tok! Makul fiyatli bir body shop nemlendirici ve temizleme jelimle mutluyum ben.

 
24 Mart, 2006 13:35, Blogger mono boyle dedi...

deniz sen gene iyisin 20 euroya aldığın nemlendiricinin aynısı burda 100 Ytl ye satılıyo, ya biz napalım haa

 

sen de yorum yaz

yorumlari kapat