Pazartesi, Şubat 20, 2006

Doz asimi

Gecen seneydi, Koray askerdeydi, burada yalnizliktan kafayi yemistim, muzik dinlemek de uzuyordu ki, aklima Kenan Dogulu geldi. Hemmen birkac sarki indirdim, avaz avaz dinledim, iyi geldi. Kenan Dogulu'yu Candan Ercetin, Goksel, Yalin, Sertab Erener falan izledi, Turkce dinledikce yanlizligim gecti sanki. Hemen mantikli bir bag buldum kendi kendime: Yedi sene Sisli terakki'de, dort sene Bilgi'de Kenandogulucuklar Handaagyenerciklerle okuduktan sonra Turkce pop her gun belirli bir doz alman gereken birsey haline geliyor, eskisi gibi kantinde, televizyonda ve orada burada kulagina carpmadigi icin, artik kotani doldurmak icin kendi cabalarin gerekiyor. Onun icin dinliyorsun.

Sonra Koray askerden ruyamda gorsem hayra yormayacagim bir sekilde Hande Yener'i takdir ederek dondu. Benim kocam ki, Turkce muzik calan bir barda bir yaz boyunca DJ'lik yapmis olmasini hayatinda basina gelmis en travmatik olay olarak kabul eder, Hande Yener dinlemeye basladi arada sirada. Allah icin guzel sarkilari var, pek hos soyluyor canim deyip Turkiye'yi ozledigimize kanaat getirdik, konuyu kapattik.

Bu sene eylul ayinda annemin evinde tv izlerken bir sarki duyana kadar hersey boyle guzel, hos, memleket ozlemi, Turkce duyma ihtiyaci cercevesinde gidiyordu ki bir Yildiz Tilbe saheserine maruz kaldim: Senin kapinda kopek olayim/ attigin kemikle doyayim/ bokunu yiyeyim seklinde giden, korkunc bir ask sarkisi. Telefona nasil sarildim, Koray'i nasil aradim hatirlamiyorum, durumu nasil anlattim bilmiyorum ama o an Kanada'ya goc etme sansim olsa bir an sektirmezdim, Yildiz Tilbe oyle hirpaladi beni.

Aylar gecti, travma gecmedi, TRT Int'in programlar arasi 'dolgu malzemesi' kliplerinden bile itinayla uzak duruyordum. Eski aliskanligim aylarr sonra yine depresti, ufak ufak tekrar Tarkan'lari, adini bilmedigim zavalli karilari izlemeye basladim. Bugun ust uste o korkunc Bendeniz'i, Muazzez Ersoy'u, Gokhan Ozen'i bir de korkunc bir turkucuyu dinleyince icim sisti, doz asimina ugradim ben, onun icin bir sure daha 'birakiyorum' Turkce pop'u.

20 Şubat, 2006 14:11, Blogger cakiltasi boyle dedi...

Hahahh bizim hane reisi de askerden Burcu Güneş CDsiyle dönmüştü, o güne kadar Türk müziği olarak evde bir tek Zeki Müren vardı, ne sarsılmıştım gerçekten. Acıklı halini kendi dilinden dinlemek iyi geliyor sanırım insana. Her bünyenin ayrı bir tolerans sınırı var ama, hafta birse bir, ayda üçse üç saati aşmamak kaydıyla iyi geliyor sahiden. Çok dinliyorum bu ara kurtulmak istiyorum şu meretten diyenlere Belçika'dan ithal yerli malı Hadise hanım kızımızın şarkısını ve klibini öneririm. Dudaklar 333, kıyafet yok denecek kadar az ama hatun bir utangaç bir hanım kırıtıyor, burada barlarda eğlenen iyi aile kızları bile bin basar ona.Bir de arada Türkçe nameler attırıyor ki, peh peh!

 
20 Şubat, 2006 14:59, Blogger crystalsdreams boyle dedi...

ah canıım, o saydığın son isimler bünyeye zarar yaa..arka arkaya aldıysan,yazık sanaa,duygu zehirlenmesi geçirmişindir sen şimdii,koş bi temiz hava al,bi yüzünü yıka,geçer:) Muazzez Ersoy mu daha fena Bendeniz mi karar veremedim şu an:)
hee bu arada Seray Sever dinliyoruz biz bu ara Türkiye olarak,haberin olsun,yeni doz aşımında değerlendir onu da:)

 
20 Şubat, 2006 16:02, Blogger D boyle dedi...

Ben senin için Karagümrük Yanıyor videosunu ve Cüneyt Tek arkadaşımızın Son Kez videosunu kaydettim. DHLle yolluyorum.

 
20 Şubat, 2006 19:32, Blogger Cerise boyle dedi...

Bazen Power Turk dinlemek bana da iyi geliyor. Kesinlikle o da bir ihtiyac :) Ama arabada sadece ben istedigim icin arada sirada Turkce pop'a bir iki sarkilik tahammul eden ve Rock Fm & Radyo Eksen arasinda gidip gelen sevgilimin asker donusu nasil bir muzik zevki ile gelecegine dair suphelerim olustu bu yazdiklarinizi okurken dogrusu :)

 
21 Şubat, 2006 07:37, Blogger ycurl boyle dedi...

Ben de yurtdisinda yasamaya basladiktan sonra daha cok Turk pop muzik dinlemeye basladim. O kadar yakindan takip etmiyorum ama zaten onu takip etmekte cok kolay olmasa. Bu arada hic Hande Yener dinlemedim. Deniz Seki dinledim ama o da eskidi herhalde :)

 
21 Şubat, 2006 10:28, Blogger huysuz ve tatlı boyle dedi...

evet tabi, fazlası da bozar be Deniz :)

 
21 Şubat, 2006 14:44, Blogger elif boyle dedi...

koray --ki en sevdigi grup radiohead olur-- askerden hic ama hic duymadigim turkuculerin, arabeskcilerin adlariyla gelmisti, onlari da internetten indirip aylarca evde yayladan geliyor da le le kınalı kuzu diyerek dolanmisti sonra. ha bi de hilal cebeci var tabi. ipe ipe geleceksin mi ne oyle bisey. hande yener bunların yanında mozart kalir. ben severim sahsen handenin sarkilarini, kliplerini. galiba yeni albumu filan da cikti, tr'den ilk gelenden isticem. bi de goksel'e tahammulum var turkce pop soyleyen, onun da nedeni belli zaten.

 
22 Şubat, 2006 11:42, Blogger beton boyle dedi...

güres havasi diyoruz sana yahu pop la ne isin var, hem de türkce.

 
22 Şubat, 2006 13:31, Blogger koray boyle dedi...

bu askerlik ve muzik skalasi uzerine bir iki kelam etmem lazim sanirim. ben askerligimi mehmet aga (bey bile degil) seklinde yaptigim icin herhangi bir hususundan sikayetci olmak benim mizmizlanmak sinifina girer bence.

muzik konusu ise sudur: askerdeyken duyulan yegane muzik mars soyleyerek yurume esnasindaki marslar, zaman zaman istiklal marsi ve yemin torenindeki bandonun caldiklarindan ibaret. bu yuzden bencileyin gunde en azindan birkac saat muzik dinlemezse gunu eksik gecirdigini dusunen ve hatta gece uyku tutmayan biri icin boyle bir surecte ne duysa cok guzel geliyor kulaga. hakikaten de sasirmistim ilk carsi iznine ciktigimiz zaman etrafta calan herhangi bir seyin (herhangi bir sey = hakikaten herhangi bir sey) kulagima bu kadar guzel gelmesine.

hande yener'i takdir ederek donmus olmam ise sadece turkiye'de biraz daha fazla zaman gecirmekten ibaret bir gercek :) ancak o zaman anladim kadincagiz ne cok calisiyormus. haftada yedi gun, gunde iki vardiya cikiyordu bir yerlerde. yuksek ses ortaminda, o samata icinde, sigarali ve alkollu bir ortamda her gece 7-8 saat gecirmenin ne demek oldugunu bildigim icin epeyce takdir etmistim performansini ve azmini. kaldi ki bazi sarkilari da guzel hakikaten ama iki uc taneden fazlasini hala ust uste dinleyemem.

askerdeyken "o simdi asker cani neler ister" diye bi sarki peydahlanmisti, o bile guzel gelmisti ki anlayin artik gerisini.

 

sen de yorum yaz

yorumlari kapat