Pazartesi, Ocak 23, 2006

kardes

Onun yaptiklarini arkadasin yapsa bir daha yuzune bakmazsin, kocan yapsa bosarsin, onun dediklerini annen dese kiyameti koparirsin, o dedi mi, boynunu bukersin, evet haklisin dersin. Kimdir bu?

Atamazsin, satamazsin, onsuz yasayamazsin, canin sikildiginda aklina gelir, guzel bir sarkiyi dinlediginde yaninda degilse gozun dolar. Kardesin senin canin, nesen, nefretin, ofken, cennetin, cehennemin, yumusak karnindir.
...

Ablamla iliskim hakkinda yazi yazmayi pek sevmiyorum aslinda, beni yumusak, aglak ve tuhaf yapiyor. Tuhaf ve karisik bir iliskimiz oldugunu soyleyeyim sadece, bir de her kardesli insanin dedigi gibi birbirimize ne kadar da zit sahisiyetler oldugumuzu. Gercekten, ben de her kardes gibi ayni anne babadan oldugumuza inanmanin zor oldugunu dusunuyorum.

Yine de yillar gectikce ablama benzer huylar edindigimi goruyorum ben. Artik aynen onun gibi acikinca delirmeye basladim, onun kadar asla olmasa da ota boka (sarkilara, televizyonda gorduklerime, insanlara) agliyorum. Bir de artik sinirlendigimde benim de agzimdan cikani pek kulagim duymuyor galiba, ilginc.

Ablam olmasa okuz olacaktim ben. (Yani aslinda zaten okuzum ama daha okuz diyelim) insanlarin hassas ve duygusal olduklarini, kalplerinin kirilabilecegini, insanlara arada bir hosluk yapmanin iyi birsey oldugunu, duygularini gosterirsen insanlarin seninle cok da dalga gecmeyecegini falan genelde ablamdan ogrendim.

Baska seyler de ogrendim ablamdan: gece makyajini ne olursa olsun cikarmadan yatma(sonra cok burusursun), seni eve birakirim merak etme diyen kimseye inanma, her yerden kendi kendine eve donebilecek gibi ol, basina birsey gelirse ablani ara, erkek arkadasini arada bir yemege/ icmeye/gezmeye gotur, banyodan cikinca nemlendirici surmeyi ihmal etme, kisin makyaj yap, hickimseye mudana etme, ickileri karistirma, karistirirsan ablani ara, sana kimsenin birseyi yapamazsin demesine izin verme, yilma, intikam almak gibi fuzuli birseyle ugrasma, canin sikildiginda ablani ara.

Bugun dogum gunu onun. Iyi ki dogmus, evet.

23 Ocak, 2006 20:52, Blogger YesilErik boyle dedi...

Evet, iyi ki dogmus. Cok tatli iki kardessiniz siz zaten. Nazar degmesin.

 
23 Ocak, 2006 21:47, Blogger uzaktan boyle dedi...

insanin ablasinin olmasi baska sey canim.

 
24 Ocak, 2006 12:04, Blogger Ilgaz Gürses boyle dedi...

Benim ilk 18 onun ilk 15 senesi birbirimizi kanırtmakla, kavga etmekle (ama ne kavgalar), ileride kendi evimiz (ve tabii ayrı odalarımız) olduğunda ne kadar mutlu olacağımızı düşünüp hayal kurmakla geçti. Sonra ne olduysa oldu şimdi hayatımda herkesten önce o geliyor, onun canı azıcık acısa benden kanlar akıyor, çok tuhaf şey şu kardeşlik hali. Kimse çocuğunu kardeşten mahrum bırakmasın derim ben, ikinciyi düşünmeyenlere.

 
24 Ocak, 2006 12:20, Blogger celerone boyle dedi...

yazını ablama okudum telefonda. güldük, hüzünlendik biraz da. eline sağlık

 
24 Ocak, 2006 21:33, Blogger Gün boyle dedi...

Ne güzel şey insanın kardeşinin olması, sorunlarım hallolursa çok istiyorum ben de aşk böceğimin kardeşinin olmasını.

 
25 Ocak, 2006 13:23, Blogger Quentins boyle dedi...

Ablanın doğumgününü kutlarım, beraber nice mutlu yıllar geçirin.

Ben ablamı özledim :(

 
31 Ocak, 2006 08:17, Blogger mono boyle dedi...

walla hal böyleyken ben de istedim bi abla ama biraz geç kaldım galba :)

 
31 Ocak, 2006 12:08, Blogger Annelog Atölye boyle dedi...

Deniz Merhaba, kardeşim olmadığı için hep ya kız kardeşim olsun ya da abim olsun istemişimdir. Neyse, ablana nice mutlu yıllar. O da senin gibi bir kardeşe sahip olduğu için çok şanslı bence.

 

sen de yorum yaz

yorumlari kapat