Salı, Aralık 20, 2005

samimi yemekler

Samimiyet olcmek sana mi kaldi dedim kendime once ama pekala da bana kaldi. Televizyon/ gazete seflerinden bahsediyorum, her gun en azindan bir saatini yemek tarifi izleyerek, tarif okuyarak geciren biri olduguma gore aklimadan gecenleri yazmaya benim de hakkim var.
Kimileri yemegine samimi yaklasan, pisirdigine dokunmaktan, tatmaktan cekinmeyen sefleri samimi buluyor: Jamie Oliver gibi, Nigella gibi...Sahsen mincik mincik kofte yogurdugu elini yikamadan buzdolabinin kapagini acan Jamie Oliver'i izlerken bi tane patlatmak geliyor icimden, tabii arkasindan o temizlemiyor oralari. Hele ki eliyle yemek yedigi anlarda midem bulaniyor, Nigellaanim erimis cikolata parmaklarken kizim demek geliyor icimden, boyle mi ogrettiler sana evde, yoksa ahirda mi yasiyorsun?
Bi de su gorgeous ve fabulous meselesi var. Sefler icin hersey, ama hersey, tavuk mesela, mesela fasulye, karnibahar, mercimek veya cilek sahane seyler. Eh anliyorum, ben de uzerinde daha cicegi duran korpe bir kabak gordugumde mutlu oluyorum, tazecik roka aldigimda gunum guzellesiyor, cit diye kirilan taze fasulye sesinin hastasiyim ben de ama yine de her gordugune gorgeous diyen seflere sinir oluyorum, tekrarladikca etkisi artacagina azaliyor cunku, bir kuzu butuna ilan-i ask eden adamlar/ kadinlar komik gorunuyorlar.
Bir de pisirdiginden hic hazzetmedigini dusundugum insanlar var, mesela Rachel Allen. Programi oyle sunuyor ki anoreksik oldugundan, yedikleri ve pisirmeyle arasinda hic de saglikli bir iliski olmadigina dair endiseler icindeyim. Sanki zorla yemek yaptiriyorlar ona. Samimiyetle yemegi sevmedigine inandigim bir baska kisi de Radikal'in yeni yemekcisi, Elif Yalin. Bir kisini hayatiyla ilgili boyle bir laf etmek cok yanlis biliyorum ama sadece yemekle cok yakindan ilgilenen iyi egitimli iyi aile kizi olmak cok modaymis diye yemek yazdigina inaniyorum.

20 Aralık, 2005 13:15, Blogger uzaktan boyle dedi...

nigella'ya naciye diyorum ben :P

 
20 Aralık, 2005 15:29, Blogger Koyubeyaz boyle dedi...

Ben yemek programlarini kacirmayan ve ascilari takip eden biri olarak dusunduklerimi yaziyim desem senin bu yazin kadar icimdekileri anlatan ve kelimelere doken bir yazi yazamazdim. Okudum yaziyi ohhh dedim ohhh sonunda biri benim gibi dusunuyormus. Ayni midusunur insan bu kadar? Hayret ettim.. Hele buzdolabi kapagini etli elleiryle tutmazi yada zeytinyagli elleriyle robotu minciklamalri beni deli ediyor. Tabi onlar temizlemiyorki...

Not yuh diyorum Deniz kusura bakma nxskmotk

 
20 Aralık, 2005 16:57, Blogger doli incapax boyle dedi...

Ainsley rulez!!! Adam yakında Madonna'dan beter şöhret olacak.

 
20 Aralık, 2005 17:14, Blogger koray boyle dedi...

konuyla yakindan alakali bir nokta daha var aklimda onu ekleyeyim hemen: yemek yapmak profesyonel ortamlarin haricinde 'kadin isi' olarak addediliyor genellikle. niye evlerde kadinlar, disarida erkekler hakim mutfaga, hic buna girecek degilim; nedenleri cok asikar cunku. fakat tvde boy gosteren yemek programlarinin erkekleri de ev mutfagina sokmak gibi bir misyonu varsa (var mi bilmiyorum; gerekli mi onu da bilmiyorum)o zaman prgramlardaki erkek seflerin onemli bir kisminin escinsel olmalari bir sorun olabilir.

ailenizin muhendisi koray pragmatikyadan bildirdi.

 
21 Aralık, 2005 10:15, Blogger Margot boyle dedi...

Hangi şefler eşcinsel benim bildiklerimin hepsi evli çoluklu çocuklu adamlar? Bakınız Ainsley, Jamie..Rick Stein olabilir mi? hep köpeğiyle geziyor, bak merak ettim şimdi!

 
21 Aralık, 2005 10:39, Blogger Deniz boyle dedi...

Askolsun Margot, Rick benim en favorim, onun yemege yaklasimini saygiyla karsiliyorum, tereyagi ve bacon tutkusunun hastasiyim, ayrica biyonik adam oldugunu, damarlarinin ozel bir maddeden yapildigini dusunuyorum, o kadar kolestrolden o yasta insan olur cunku. Hel Chalky'e yaptigin yakistirmalar da cok cirkin, bilesin:P

Koray'in dedikleri rtl4'un falan ascilari. Sadece bbc degil, rtl, ndr, wdr, ne bulursak takip ediyoruz da biz, dil ayrimi yapmadan.

 
22 Aralık, 2005 01:41, Blogger fethiye boyle dedi...

ben alton brown seviyorum walla. bazen komik olmaya calismasi bayiyor ama olsun :)

sizin memlekette gosterirler mi kendisini?

 
22 Aralık, 2005 10:08, Blogger Deniz boyle dedi...

Fethiye yok bizde ne yazik ki, kimmis neymis merak ettim simdi, bakayim.

 

sen de yorum yaz

yorumlari kapat