Perşembe, Aralık 15, 2005

hukuk rehberi













Pazar aksamustusu battaniyenin kivrimi olmus iken, gec pazar kahvaltisinin ardindan icim kaziniyor, bisi yemek istiyorum ama ne diye dusunurken, bi film mi izlesek, ama simdi hicbiseye konstantre olacak halim yok derken, televizyondaki binlerce DIY ve bahcecilik programlari arasinda zaplarken, Hukuk Rehberi hayatima bir gunes gibi dogmustu.

Bedrettin, Ferruha ve Selahattin Canbolat kardesler (kardesler mi ki? belki iki adam kardes, kadin olani gelindir, bilemiyorum) sagolsunlar, nese kaynagim oluyorlar pazar aksamustleri. Boyle sapikca eglencelerime eslik eden yegane kisi, Saint Caner Enschede sinirlarini terkedeliberi cok yalniz hissediyordum kendimi, icra davalarinin inceliklerini tartisirken ayakkabisini cikarip parmak aralarini kasiyan kadini gosterecek, birbirlerine laf soktuklarinda arayip duydun mu oluuum diyecek kimse kalmadi artik.

Programin en buyuk ozelligi canli telefon baglantilari ile insanlarin hukuksal sorularini cevaplamalari, yalniz soru cevaplarken avukatlardan Selahattin olani ciddi hukuki terimlerle konusuyor, Bedrettin olani bunu 'Turkcelestiriyor' : 'siz o mirasin uzerine bi bardak soguk su icin hanimefendi/ beyfendi tapusuz eve o kadar para bayilirken akliniz nerdeydi?' diye sorarak. Programin Ferruha hanimcigi kasinmadigi, homurdanmadigi, bana az soz hakki verdiniz diye somurtmadigi (ki hakli teyzem, agzina tikiveriyorlar laflari) zamanlarda kadinlarin ozgurlugu, kiz cocuklarin okula gitmesi, aile ici siddet hakkinda cok hos seyler soyluyor.

Hani yapacak hibisey bulamadiginiz bir pazar oglendensonrasi Turkiye saati ile bes civarinda TRT Int'e bir sans verin diyorum ben. Sirf uclunun birbirine soktugu laflar icin bile izlemeye deger.

15 Aralık, 2005 14:00, Blogger AluminyumFolyo boyle dedi...

Ferruha hanım olcam ben büyüyünce:D

 
15 Aralık, 2005 15:38, Blogger Deniz boyle dedi...

Folyo sekerim, oyle herkeslerin harci degil Ferruha hanim olabilmek, buyumen gerek (epeyce, hem yas anlaminda hem de hacmen) bu biir,tamamen ortopedik ayakkabi,terlik, triko kahverengi hirka takimi, boru modelli diz alti etek ve patates rengi varis corabindan olusan bir gardroba sahip olman gerek bu ikiii, saclarinin seyrek olmasi gerek bu uuuccc.

Yine de olur da bir gun Ferruha Hanim okursa yazdiklarimi istemem ki alinsin, dalga gectigimi sansin. Aksine kocaman adamlari karilarina iyi davranmuyir diye azarladigi, cok dogru mesajlar verdigi icin hayranim ben kendisine.

 
15 Aralık, 2005 16:25, Blogger tavsan boyle dedi...

sanirim Ferruha hanim ikisinden biriyle evli; ben oyle anlamistim izledigim programlardan birinde. bu arada bizim daha once oturdugumuz evde de tv vardi ve tek Tuk kanali trt-int idi; oradan biliyorum ki bu program gayet eglenceli;) Ferruha hanimin kocasi amca "siz de yorum yapin icinizde kalmasin sisersiniz" kilikli bir soz soylemisti misal.

 
15 Aralık, 2005 16:32, Blogger Deniz boyle dedi...

O zaman eminim ki Bedrettin beylen ve Ferruha hanim evli, onlar en cok didisiyor cunku.

Cok rahatladim,bu arada Tavsan, programi takip eden tek kisi degilmisim.

 
16 Aralık, 2005 12:19, Blogger tavsan boyle dedi...

;) bu arada yukaridaki yaziya da yorum yapiciim o damla cikolatali kurabiyelerde gozum kaldi boole. keza love actually, karamelli cay ve kurabiyeee. ben de sicak evimde oturmak istiyom ya, hatta alisveriste sinir olmaya ve yolda islanmaya da raziyim desem abartmis olur muyum?

 
16 Aralık, 2005 23:08, Blogger doli incapax boyle dedi...

ben buraya "Ferruha hanım olcam ben büyüyünce:D" yazmak için tıklamıştım, birileri hemen kapmış, ben sona/dona/bişilere işte kalmışım. :)

 
17 Aralık, 2005 23:01, Blogger ilber boyle dedi...

bi aralar ctesi öğleden sonraları TSK saati vardı trt1de,hala var mı bilmiyorum.trt intte vermiyorlardır onu.
o da çok güzel bir program bence.
şimdi okuyunca hatırladım.

mftisqgi
yorumlar word ver.lı olalı böyle zulüm görmedi.

 

sen de yorum yaz

yorumlari kapat