Cumartesi, Kasım 26, 2005

enschede'de kar - update

Hani, ay kar yagdi demistim ya, hic oyle ay kar falan degilmis, dun oglen markete gitmek uzere koseyi doner sonmez farkettim. Ana caddede insanlar bisikletlerini suruyerek yuruyor, arabalar caddede oyylece duruyordu. Megerse onyillarin felaketi oluyormus, yollar bloke olmus, 800 km boyunca arabalar kuyruk olmus. Markette alisveris yaparken bir tuhaflik farkettim zaten, raflar epeyce bos, muzik yok, etrafta sadece Rusca konusan insanlar var. Eh, cekikler, hintliler falan kampusun icinde bir yerde dondu herhalde de, meydan bunlara kaldi. Karlara bata cika eve donup Koray'i aramaya calistim, hatlarda bir tuhaflik var, televizyon yayini yok, elektrikler gidip gidip geliyor. Hah dedim, super. Biz gittigimiz heryere felaket bulutu gibi kaos getiriyoruz anlasilan, sokagimizi kaziyorlar, elektrik kesilecekmis gibi davraniyor, arabalar yollarda kaliyor, gayet Hollanda-disi hadiseler oluyor hep.

Koray eve yuruyerek gelmis, kardan adam olarak. Asagiya inip karlar altinda koca resimleri cektim, amma yagmis be dedim, yukari ciktik bir daha. Esas sorun da geceleyin basladi zaten, bir arkadasimiza Cuma gecesi icin bir hafta evvelinden soz vermistik, hava boyle olunca gidelim mi gitmeyelim mi diye dusunurken kendimizi bir anda sokakta bulduk. Epey macerali bir sekilde sehre vardiysak da degdi, donerken sarhostum zaten, o yolu nasil yurudum farkinda bile degilim.

An itibariyle marketler yagmalanmis, insanlar sokaklarda yaya halde. Kar bir gun daha yagmaya devam edecek galiba, biz sicak evimizde pencere cicegi olarak oturuyoruz. Belki yarin kardan adam da yapariz. Cunku bahcemiz artik boyle:

26 Kasım, 2005 18:09, Blogger Basak boyle dedi...

Fotoğraf görmek hoş oldu sitede. :) Sitenin yeni görünümüne de pek uymuş.
Tam evde müzk dinlemelik hava olmuş. Burada da bugün hava açtı, ısındı. Biz de arberatuma gittik, oksijen dolduk.
Karda sarhoşluk da güzel olur be Deniz.
Tekrar söyleyeyim, sitenin yeni havası çok hoşuma gitti.

 
26 Kasım, 2005 18:17, Blogger Basak boyle dedi...

Yahu fotoğraf hakikaten çok hoş olmuş; sürekli bakıyorum. Masal gibi.

 
26 Kasım, 2005 23:31, Blogger Vladivostox boyle dedi...

şu bahsettiğiniz kar manş denizini aşıp southampton kıyılarına da vursa, pek güzel olur hani ;) burada anca kuru ayaz var...

 
27 Kasım, 2005 01:40, Blogger ilber boyle dedi...

http://ilber.blogspot.com/2005/08/muslims-unitebecause-islam-belongs-to.html
koray bu post'a yorum yapmıştın,aha kopyası:
"
kastim hristiyanligin 'tartisilma' suresinin (tartisilmadan kastim 'hala gunah' mantigi degil elbet; sadece yorum zenginligidir) islamiyetten 600 yil daha fazla olmasi. o yuzden vatandaslari agirlikla hristiyan olan ulkeler ile vatandaslari agirlikla musluman olan ulkelerin (parantez molasi: ulkeleri boyle tanimlarken siyaseten dogru/politically correct olmaktan ziyade ulkelerin degil insanlarin dini olduguna dair inancim agir basmaktadir) gelismislik/geri kalmislik duzeyleri din bazli olarak karsilistirilirken dikkate alinmasi gereken bir husus bu. tam olarak 'what went wrong' sorusunun cevabi yani. cunku hicbir sey yanlis gitmedi; her sey yolunda ve dogal ilerliyor bana kalirsa. cunku dinde reform gibi bir harekete inanmiyorum ben: din oncelikle insanlarin kendi icleriyle alakali bir konu oldugu icin toplum olabilecek kadar cok insan tarafindan sindirilene kadar, toplum olabilecek kadar cok sayida birey o dinin gereklerini kendi kendine sorgulayip cevaplandirana kadar beklemek lazim gelecek. bu sure de iste 600 yil olabilir kabaca (muhendis oldugum icin hesaplarken din bilgisinin topluma nufuz hizindaki farkliliklari, iletisim ve bilgi erisimi olanaklarinin cilginca artmasindan kaynaklanacak zaman kazanimlarini ihmal ettim. bu faktorlere gore bu sure 150 yil ile 800 yil arasinda degisebilir; benim tercihim 150'den yana)

cok parantez olmus ama duzeltmeye mecalim kalmadi bu aksam, bu vakte dek calismak iyi degil."

 
27 Kasım, 2005 01:49, Blogger ilber boyle dedi...

ne demek istediğini anladım abi:-)
gülme karakterlerine dikkatini çekerim,gülümseyebiliyorum bazen.
evet geç oldu, ama ne demek istediğini anlamış bulunmaktayım:-)
yorum zenginliği ve bu zenginlik/birikim, dinin kişisel bişey olması ve toplum olacak kadar bireyin sorgulayıp bir sonuca ulaşması-kişisel ve toplumsal ölçekli-(konsensüs olur,sessiz/fiili mutabakat olur) için gereken süre konusu ise peşinden gidilebilecek muhtevaya sahip benim için.

ilk yaşınızı tebrik eder,kardanadamlı- bol fotograflı postlar dilerim.
yorumları tıklayınca tak diye aşağıda çıkıyor ya,faydalı bir eser. "gecelerinyargıcı_88 said " kısmını farklı renkte yapmak blogunuza ayrı bir çeşni katar.

 
27 Kasım, 2005 13:13, Blogger koray boyle dedi...

ilber daha o zamandan anlastigimizi dusunmus muydum yoksa sonradan donup bakmayi mi unuttum bilmiyorum ama bu konuyu konustugumuzu bile unutayazmisim.

mutabakat her zaman keyif verici (besleyici bir tartismanin kaymagi gibi) ama bu unutayazdigim konuda kucagima bir mutabakat birakilinca kendimi tatlinin kaymagina parmak calmis biri gibi hissettimve bu da bu karli ve tembel pazar gunune pek yakisti :)

yorumlarin 'gecelerinyargici_88 said' kismina degisik bir renk icin bakindim sabah biraz ama anladim ki bu is icin 'conditional tags' denen mevhuma girmek lazim. bir gun girilecegi asikar ama simdi yarim yamalak yapmaktansa erteleyip vakit bolarinca adamakilli yapmayi tercih ederim.

 
27 Kasım, 2005 17:03, Blogger ilber boyle dedi...

sonradan ben de dikkat edince sizinkinin "gecelerinyargıcı_88 said " değil "yuzucu_28_ist böyle dedi" şeklinde ve bold olduğunu farkettim. o da olur, conditional taglı da olur, yeter ki dünya barışı kazansın.
selamlar.

 
01 Aralık, 2005 13:51, Blogger Tuhfe boyle dedi...

Bizim bu taraflarda kar tanesi bile goremedik. Cocuklar hasretle kar yagmasini bekliyor. Hollanda`ya bir kar yagmasiyla boyle seyler yasaniyor. Bizim Erzurumlular iyi dayaniyormus!

 

sen de yorum yaz

yorumlari kapat