Salı, Kasım 22, 2005

anketim anket olsun mu?

Uyan uyan, gozunu ac, saat kac olmus? Kalk artik, televizyonun dugmesini ac, trt int, dizin baslamak uzere. Bak bakalim pencereden disari, hava kac dereceymis? Hazir ayaktayken cayin altini da yak. Cok bakalim bilgisayarin basina...her gunku gibi once maillerine (dort adet: iki gmail, bir yahoo, bir de universitenin), sonra bloglines’a bak. Sonra bir zahmet yerinden kalk, yuzunu yika, cisini yap, bir daha otur bilgisayarin karsisina. Gazetelere soyle bir bak, kahvalti et yine ekrana baka baka…Saga sola yazmaya basla, birseyler oku, oglen olsun. Bir kosu oglen yemegini isitip, yine ekran karsisinda ye. Aksamustu saat uce dogru, anaaa benim de bir evim, bir kocam var diyerekten, evi temizle, iki lokma yemek pisir. Isin biter bitmez yine don bilgisayarinin basina, zaten evi temizlerken de en azindan uc kere kontrol ettin mail gelmis mi diye. Koca isten gelene kadar oyle takil bilgisayarin basinda, eve gelince merhaba deyip koltugu devralacak ne de olsa kendisi.
Her gun gununun yarisindan cogunu (genelde on uc- on dort saat falan, tez yazarken bir ara on alti saate ciktigi oluyordu) internette geciriyorum ben, Basak’in gonderdigi anket sayesinde farkettim. Hani diyorum, keske kuluckaya yatmamiz mumkun olsaydi, vallahi yumurtaya para vermemiz abes bisi Koray’la benim icin. Kicimizi kaldirmiyoruz ki.

Internet uzerinden alisveris yapiyor muyum? Hmm dusuneyim, ucak biletlerini internetten aliyorum, pizza siparis ediyorum, makalelerin bazilarini satin almistim ama bunun disinda internetten kitap, giysi vs almisligim yok pek.

Internet ortaminda gelisip pekisen arkadasliklarim var miymis? Keh keh demek istiyorum, var tabii, bir keresinde aaa Hollanda'nin neresinde yasiyorsun, niye gittin ki oraya diye sordugum bir adamla evlendim bile, yakinligin daha 'pekismis' bir cinsini tahayyul edemiyorum ben, ya siz? Arkadaslarimin hatiri sayilir bir kismi once internet uzerinden tanistigim kisiler.

Internet olmayaydi, gurbet diye birseyin varligina inanirdim. Simdi 'bak anne elimi kestim, aciyo' diye parmagimin resmini cekip gonderme, karsiliginda da aninda gecmis olsun'umu alma luksune sahip olunca 'gurbet' diye bir sey kalmiyor artik.

Internet olmayaydi, hayatta 'belki bir gun doktora da yaparim' diye bir cumle kurmazdim. Bir arastirmanin internet olmadan nasil yapildigini Koray'a sorarak ogrenmis bir insanim ben, hani buyuk dedelerimize savas zamani ne ediyordunuz diye sorar gibi, aklim almiyor da.

22 Kasım, 2005 15:07, Blogger Koyubeyaz boyle dedi...

Denizzzzzzzz sizdemi Korayla nette tanistiniz.. :)

 
26 Kasım, 2005 18:13, Blogger Basak boyle dedi...

Hah, güzel hazırlanmış anket, eferim. :)
Eh, basitçe bir anketti ama bazı şeyleri farkettiriciymiş değil mi sorular?

 

sen de yorum yaz

yorumlari kapat