Çarşamba, Kasım 02, 2005

alışamadım

tamam biliyorum artik baska bir zamandayiz. bu zamanin gerekleri de cok hizli degisiyor ama yine de insanin askerlik arkadaslariyla bir e-mail grubu olmasina ve e-mail grubu vasitasiyla bayram kutlamasina alisamadim.

oyle ahim sahim askerlik yaptigimdan falan degil (zoruna gitmesin), gariban mehmetcik de degildi askerlik arkadaslarim ama yine de adi askerlik arkadasi yani bunun. dunyanin orasina burasina dagilmis bir suru insanin, hele ki yavrukurtluktan hallice bir askerlik yapmislarsa, birbirlerinden haberdar olma istekleri aralarindaki mesafeye kolayca kurban edilir. bu yuzden daha askerlik biter bitmez bir e-mail grubu kurmustuk manga arkadaslarimizla, mesafeyle alakali bir derdimiz olmasin diye. bugun askerlik arkadaslarimin bayramini kutladim e-mail vasitasiyla ve bunun fikrine alisamadim. oysa daha dun aksam gidip biraz kart alayim ve bugun yollayayim diyordum ama -dun deniz'in soylemesine ragmen- ancak idrak ettim bugunun arefe, yarinin bayram oldugunu ve bu gayretin ancak bayramdan sonra sonuc verecegini. kismetse yilbasina ve kurban bayramina artik diyerek davrandim e-mailime: "hepinizin keyfinin yerinde, sagliginin iyi oldugunu umuyor ve hepinize mutlu bir bayram diliyorum". bu kadar iste, yasak savar gibi ama oyle olmadigini sadece ben biliyorum. belki de hakikaten yasak saviyorumdur da ben kendimi kandiriyorumdur, pek emin degilim.

bayramlarla kisisel bir bagim oldugunu soyleyemem ama etrafimda insanlarin bayram kutlamalarini severim, onlarin bayramlarini onlarin sevdigi sekilde kutlamayi severim. tipki sacmaligi hakkinda saatlerce konusabilecegim anneler gununde annelerimin anneler gununu kutlamaktan mutlu olmam gibi, sacmalikla yakindan uzaktan alakasi olmayan bir bayrami da onu kutlayanlarla birlikte kutlamaktan mutlu olurum -onlar beni kutlamalarin bir parcasi olarak gormek istedikleri surece. benim icin amac o gunu kutlamak degil cunku, sevdigim insanlari mutlu edecek bir sey yapmak: bu bayramda ellerini opmek de olabilir, sinterklaas geldiginde cocuklarla birlikte zwarte piet'lerle samata yapmak da olabilir, anneler gunune misilleme olmasindan baska bir ozelligi olmayan babalar gununde babalarima hediye vermek de olabilir, hic farketmez. tek kriterim o kutlamaya istirakle kimi ne kadar mutlu edecegimdir. gunun 'mana ve ehemmiyeti' ise cok kere umrumda bile degil.

askerlik arkadaslarimin bayramlarini da bu yuzden kutlamak istedim. insanlarin posta kutusundan hayatlarinda olmayan ama -burasi onemli- kelimenin tam anlamiyla 'cigerini bildikleri' birinden gelen bir kart cikmasinin onlari mutlu edecegini dusunuyordum. bugun posta kutularina degil 'inbox'larina gitti bu mesaj. iste amacimdan, amacima en yakin sekilde davranarak dahi olsa, bu sekilde sapmis olmaya alisamadim.

zamaninda 'alisamadim' diye bir sey cikmisti: bir tegmen donemin cumhurbaskani turgut ozal'a hitaben 'alisamadim' diye bir mektup yazmisti. protesto babinda. benimki de o hesap bir alisamadim iste.

protestovari 'alisamadim' kelimesine cevap ise gecikmedi: "zamanla alisirlar". cok dogru, zamanla alisiriz, zaten sadece zamanla alisiriz.

02 Kasım, 2005 11:56, Blogger Deniz boyle dedi...

Bayram kutlamayan gavurgiller ailesinden oldugum icin hic birsey ifade etmiyor bana bayramlar. Ben cocukken hep yaza gelirdi, tatile giderdik, onun icindir herhalde.

Madem diyorsun ki kutlamada karsiliklilik esasina dayaniyoruz ve ikimiz de bayram bayram diye olup bitmiyoruz, biz salihli'nin ve saray'in dusman isgalinden kurtulusunu kutlayalim. 29 ekimleri, dogumgunlerini ve evlilik yildonumumuzu bir de. (hayir bu sonuncusu benim icin onemli, kutlarsak beni sevindireceksin, zwarte pete'den daha cok yer kapliyorum hayatinda di mi, kirmazsin beni:))

 
02 Kasım, 2005 12:13, Blogger koray boyle dedi...

evlilik yildonumumuz aile tarihimizin miladi oldugu icin onun yeri hepsinden ayri :)

 
02 Kasım, 2005 20:48, Blogger simiole paris carnet boyle dedi...

opmek istedim ikinizi :)

 
03 Kasım, 2005 13:53, Blogger Leyleğin ömrü boyle dedi...

Her ne kadar kutlamadığınıda idda etsen ben de sana iadeyi ziyaret yapıp iyi bayramlar dilemek istiyorum.
sevgiler
alev

 

sen de yorum yaz

yorumlari kapat