Pazartesi, Ekim 03, 2005

galaksini temiz tut

[1 saat once]
- lensleri hazirladiniz mi?
- ne lensi?
- bugun gunes tutulmasi olacak ya
- aa dogru lan unutmusum!

[45 dakika once]
- asetonla sildin mi camin uzerini, yag kalmasin
- sildim merak etme, tozsuz kagitla da sildim ayrica
- tamamdir, oyleyse baslayalim
- bence 20 nanometre kalinlik yeter altin tabakasi icin
- niye uc farkli kalinlikta yapmiyoruz, 10-20 ve 50 nanometre olsun kalinliklar
- turkce'de bir soz var sen bilmiyorsun tabii; "fizikci magnetron sputteringi bol bulunca hemen deney yapar" diye
- ne?
- bosver... tamam 10, 20 ve 50 nanometre kalinliklarda yapiyorum

[10 dakika once]
- off gozum!
- sana once 50 nanometre filtre ile bak demistim
- tamam tamam...
- 20 nanometrelik de ise yariyor, hatta daha iyi galiba?
- keske fotograf makinasini getirseymisim, cekerdik simdi...
- bosver, izlemek de guzel. 99'da tam tutulmayi izlemistim en son. istanbul'daydim o vakit.
- hatirliyorum ama burada izleyemedik tabii, hollanda havasi sagolsun. sadece ortalik karardi.
- o siralarda istanbul'da olmak istemezdin ama sanirim. hemen sonra deprem olmustu
- o zaman miydi o?
- evet. insanlar da sonra gunes tutulmasi ile depremin birbiryle alakali oldugunu dusunduler
- niye ki? ne alakasi var?
- bilmiyorum, ilkel caglardan kalma bir aliskanlik sanirim. gerci daha ileri gidip yercekiminde meydana gelen degisimlerle bunu iliskilendirmek isteyenler de olmustu
- ahahahaha! birisi de cikip soylemedi mi "tutulmalarda yasanan kutle cekimi degisimi yanindan gecen bir tirin yaratacagi kutle cekiminden daha kucuktur" diye
- kimse dinlemedi...