Salı, Temmuz 12, 2005

Evliligin gunluk hayatta faydalari

Bir bucuk yildan daha uzun suredir evliyiz Koray'la. Bunun alti ayini ayri gecirdigimizden burun buruna yasamaya baslayali sunun surasinda bir yilcik anca oluyor. Butun arkadaslarim arasinda ilk evlenen ben oldugum icin uzun sure cok sacma sorulara maruz kaldim, hala da oluyor aslinda. Insanlar ben evlendikten sonra da onlarla gece disari cikinca, icip azitinca ya da bir konuda gorus beyan edince aa diyorlardi, illa ki evlenince degismek gerekmiyormus.

Buradaki gorusun hiyarligina mi uzuleyim, yoksa evlilik kavraminin bu kadar korkuyla yaklasilan bisi olmasina mi uzuleyim bilemiyorum. Insanlar birlikteligini belediyeye onaylatmayi can sIkIntisi, uc oda bir salon, beyaz esya taksidi, berjerler, orta sehpasi, fiskos takimi ile oyle entegre etmis ki, akillarinda evlenince tum eglencenin bitecegine dair bir salak dusunce hep hakim.

Tabii ki tutup da oyy biz hala on bes yasimizdaki gibi gamsiz parti eyliyoruz diyemem,hos o zaman da gamsiz degildim ya neyse. Elbette ki cift olma halinden dogan bir takim cok tatsiz sorumluluklar var, ne yapalim birbirimizin teyzesinin komsusunun oglunun sunnet dugunune gitmek, vergi iadesi doldurmak, sigortalanmak gibi tatsiz islerle ugrasmak zorundayiz. Ama bu beni artik ask veya sevgililik halleri uzerine beyan yapamayacak kadar ask ve iliskilere uzak kilmiyor mesela genel kaninin aksine.

Su gibi ve Pinar'in bugunlerde basina gelen cinsinden evli olmamla ilgili bir pratik fayda gormedim simdiye kadar. Genelde evli oldugumu duyunca buradaki gavurcuklar yuzume bir tuhaf bakiyorlar, ayy pek de gencmissin diyerek. Birkac adet zorla mi evlendirildigimi soran hiyari hic saymiyorum ve huzurunuzda bir daha yuh diyorum. Sadece saha calismasi yaptigim sirada hanimlarla konusurken onlarin evli oldugumu ogrenince daha rahat konustuklarini farkettim,bir klube dahil olma gibi bir durum bu sanirim.

Bu tur bir aidiyeti, sadece biriyle evli olmamdan dolayi gelen saygiyi ya da kabullenisi ben istemiyorum halbuki. Neden evlendin, cok gencsin, ne gerek vardi sorularini duymak istemedigim gibi.

13 Temmuz, 2005 08:12, Blogger mono boyle dedi...

bu arada hakkaten oldu o iş, demek ki günlük hayatta hakkaten faydalı olabiliyomuş. böyle bi durumdan kaynaklanan fayda ne kadar ne getirir insana bilmiyorum ama adama söyleyemedim, beni evli olduğum için işe almayın, beni ben olduğum için işe alın diye :)

 
13 Temmuz, 2005 13:32, Blogger ilber boyle dedi...

süprize bak/ünlem/
ilber hocanın bir röportajındaydı galiba masasında doğu avrupadan bi şey var o eğimli şeyden aşağıya inene kadar vaktin var diyor gelenlere..
açıkçası ben ilber hocayla ilgili anılarını okumak isterim...

 
13 Temmuz, 2005 13:43, Blogger Deniz boyle dedi...

Ilber yazmayayim, hocayi gordugumde kizmasin. Sana son bir malumat, en son Galatasaray Universitesinden Bilkente tasinirken (2004 Subatta) kirildi o oyuncak, cok eglenceli bisiydi halbuki. Hep tahta esyalar yapan yerlerde ariyorum varsa oyle bisi alip gondereyim diye. Hadi toplantiya kactim ben.

 
14 Temmuz, 2005 23:25, Blogger Minik Patikler boyle dedi...

Sevdigin ve anlastigin birisiyle evli olmak bu dunyada basina gelebilecek en guzel sey bence. Allah sizi birbirinize bagislasin, agiz tadinizi bozmadan yasamayi nasib etsin :)

 
30 Aralık, 2005 11:23, Blogger ucusanlar boyle dedi...

Ben yazım şekline bayıldım. Çok rahat ifadeler...

 

sen de yorum yaz

yorumlari kapat