Perşembe, Haziran 09, 2005

gozun doysun

Dun gece BBCde bir dokumanter izledim, Joyti de Lourey isminde bir kadin hakkinda. Teyzecik bir sekreter iken patronlarinin hesaplarindan 4.3 milyon paund asirip, paranin hatiri sayilir bir kismini Cartier mucevherlere, birkac arabaya, bir tekneye falan yatirmis. En son Kibris'ta bir villa almak icin patronunun kisisel hesabindan 2.25 milyon paund cekerken yakalanmis. Buraya kadar sadece gozunu toprak doyursun teyze, yuh diyoruz. Bu arada etrafindaki herkese kanser oldugunu soyleyerek bir ay tatile cikmalar mi, kocasina bir anda gelen paranin kaynagini terfi edildigini soyleyerek aciklamalar mi, her turlu yalan dolan mevcut. Kadinin eski kaviynvalidesinin anlatattigina gore normal bir karakter degilmis zaten, kriz halinde yemek yiyor, sigara iciyor, bir turlu tatmin olmaz bir kadinmis. Joyti yengemizin odasindan tutuklandigi gun 400.000 pound degerinde daha paketi acilmamis mucevher cikmis. Kadin bir tatminsiz, mutsuz, hirsiz zavalli yani. Buraya kadar hersey normal.

Yalniz, bir tek sey vardi ki, midemi bulandi. Bu kadin Hintli bir kadin, ve bir beyaz Ingiliz ile evli. Butun belgesel boyunca oyle hiyarca kafamiza kadininin Hintli oldugu kafamiza kakiliyor ki, sonunda aa diyebiliriz, Hintliler boyle de hirsizdir iste. Yok teyzemiz kocasina tesekkur ederken, senin yerine bit Hintliyle evlenseydim simdi evde yemek pisiriyor olacaktim, sen benim kendimi bulmami sagladin diyor. Yok belgeselde her Hintli kadin mucevhere bayilir diyorlar falan. Asiri derecede ayrimci ve sinir bozucuydu. Bu sucu beyaz Ingiliz bir kadin isleseydi bu hikaye bu sekilde mi anlatilirdi merak ediyorum.Bu Londra'li kadinlar da pek sever ayakkabiyi, onun icini caldi zahir, diyebilirler miydi acaba?

Burada sozde artik yasak boyle haberlerde kisinin etnik kokeninin soylenmesi, sadece soyadini acik acik soyleyip ailesinin basortulu, biyikli, ne bileyim hic bir sekilde Hollandali olmadigini gosteren resimlerini gostererek suclunun 'onlardan' olmadigini gosteriyorlar. Aman ne dusunceli, ne saygili.

09 Haziran, 2005 13:45, Blogger MERTCAN boyle dedi...

İşte tamda kafamdaki Avrupalı tipine uygun bir TV programı imiş.

Kendisine Avrupalı? diyen sütten çıkmış ak kaşıkları genel karakteristiği bu.
Bir başkasının yanlışı sizleri doğrulamıyor zavallı burnu büyükler.

 
09 Haziran, 2005 16:36, Blogger YesilErik boyle dedi...

Amerikada butun suc isleyenlerin zenci veya hispanik olmasindan farkli bi durum degil. Ac yerel haberleri, mutlaka bu etnik gruptan bir cocuk ortaligi terorize etmistir. Ayrimcilik her yerde ayni ayrimcilik.

 

sen de yorum yaz

yorumlari kapat