Cuma, Haziran 10, 2005

dedem olmus...

Dun oglenden sonra annemden bir telefon, ivir zivir bir suru sey anlattiktan sonra konuya girdi: oglen vakti dedem olmus meger. Zaten bekliyorduk, bir anlamda oldu de kurtuldu falan filan. Allah rahmet eylesin, son gunlerinde zaten bilincsiz yatiyordu. Iyi ki gidip gormusum mayista,oyle veda etmisim.

Ben dedemin gercek dedem olmadigini ogrendigimde cok sasirmistim. Babannemin ikinci kocasidir dedem, o vakte kadar ben onu babamin babasi sanirdim. (Hani onlar baba diye hitap ediyor ya) Biryerlerde (Saray'da) bir dedem daha oldugunu biliyordum ama mantikli bir bag kuramamisim herhalde, bazilarinin ikiden cok dedesi de olur saniyordum cocukken. Sonra annem soyleyince tuhaf hissetmistim kendimi, herkesin bildigi bir seyi bana soylemeyi unutmuslar gibi.

Sonra aksam ablamdan bir telefon daha, ciddi bir ses tonu ile. Dedim ki, hic kasilma var haberim. O bana nasil yalniz oldugunu anlatti dedemin, etrafinda ne kardesi varmis ne oglu. Sonra da bana daha ciddi bir ses tonu ile ne kadar onemli dedi, insanin kardesinin olmasi, birlikte olmasi, uzakta da olsa hep herseyi paylasman. Hmm, oyle dedim, ben de. Bak, biz daha sigara icmeye devam edelim, bizim de sonumuz bu olacak. (Akciger kanserinden oldu dedem) O da evet dedi, birkac tane daha dayanismanin ve birligin onemini vurgulayan soz etti, benim icimden ayrica sakla samani gelir zamani ve damlaya damlaya gol olur gibi seyler sacmalamak geldi, kendimi tuttum. Sonra kapattik zaten. Canim ablam, hisli ablam benim. Bugun cenazede o olacak babaannemin yaninda.

Agustos ayinda ben buraya gelmeden birkac gun evvel yedi sulale gitmistik en son adaya babanneme. O gunlerde kanser olup olmadigini anlamaya calisiyordu doktorlar. Yemek yedik sahilde bir yerlerde, bir iki kadeh raki icti dedem, sonra kalktik, babannemle yurumeye basladik vapura dogru. Amcam, ben, babannem, babam, ablam. Dedi ki babannem, oluyor bu adam. Ben ne yaparim o olurse? Biz de baktik soyle bir, amcam dedi ki, hicbisi olmaz sana. Olmaz di mi dedi babaannem, olmaz hicbisi... Olmuyodur, iyidir insallah. En son gordugumde ben cok yalnizim, kimsem yok, siz de gelmiyorsunuz sizlanmalari yapmiyordu artik.

Dedemi Sishane'deki evde, raki masasinin basinda hatirlamak istiyorum. Kucuk tabakta karidesleri, tursusu, peyniri, rakisi... Bana da bir iki yudum raki icirirken. Ya da adada elimden tutup gezdirirken babaannemle beraber.

10 Haziran, 2005 10:48, Blogger Quentins boyle dedi...

Allah rahmet eylesin Deniz...

 
10 Haziran, 2005 10:55, Blogger Minik Patikler boyle dedi...

Allah rahmet eylesin, sizlere de sabir versin. Seni sevdiklerinden ayirmasin.

 
10 Haziran, 2005 11:06, Blogger  boyle dedi...

başın sağolsun.

 
10 Haziran, 2005 11:41, Blogger şugibi boyle dedi...

deniz başınız sağolsun. güzel anılar bırakmış sana, ne güzel.

 
10 Haziran, 2005 15:26, Blogger Deniz boyle dedi...

Cok tesekkur ederim herkese, Sahikacim sen de uzulme olur mu?

 
10 Haziran, 2005 18:35, Blogger YesilErik boyle dedi...

Basiniz sagolsun Denizcim..

 
10 Haziran, 2005 20:20, Blogger yEşiL boyle dedi...

Basin saolsun Deniz.. Nur icinde yatsin dedecigin!

 
10 Haziran, 2005 21:57, Blogger Koyubeyaz boyle dedi...

Sevgili Deniz basiniz sagolsun...

 
11 Haziran, 2005 22:43, Blogger ilber boyle dedi...

Allah rahmet etsin.

 
12 Haziran, 2005 04:29, Blogger hayalperisi boyle dedi...

basin saolsun denizcim

 
13 Haziran, 2005 00:22, Blogger uzaktan boyle dedi...

Allah rahmet eylesin.

 
13 Haziran, 2005 09:54, Blogger bleep boyle dedi...

başın sağolsun... benim dedem de akciğerden vefat etti geçen sene...

 

sen de yorum yaz

yorumlari kapat