Cumartesi, Mayıs 28, 2005

iktidarim mutfagim

Cok sevdigim bir dostumla sohbet ederken konu nasil kilo aldigimizdan, niye sismanladigimizdan acilmisti, ben de hep dusundugum seyi ona soyledim: Yemegi neyin yerine koydugunu bulursan kilo almazsin.

Benim icin yemek aileyi, mutlulugu, aileyle gecirilen zamanlari hatirlatan bir sey. Etli biber dolmasi kokusu bana huzur veriyor, cumartesi gunu annemle yemek pisirme seanslarimiz Turkiye ile ilgi en cok ozledigim seylerin basinda.

Bunun icindir ki bu sene ozellikle kendimi yalniz ve mutsuz hissettigim zamanlarda, okuyamadigim, odev yetistiremedigim, tez yazamadigim zamanlarda mutfakta birseyler yogururken buldum kendimi. Burada konusacak kimsem yok diye dusunurken, yarinim hakkinda endiseler duyarken birseyler kaynattikca, dogradikca, kizarttikca dertlerim ucup gider oldu.

Belki gecici bir durumdur bu, henuz hayatin baska hicbir alaninda elle tutulur bir basarim olmadigindan (gecen gun aynen benim gibi Masterini bitirmek uzere birinin CVsini gordum, iki makalesi vardi. Kendimi kotu hissetmedim dersem yalan olur) doyurmanin ve bir alana sahip olmanin heyecanidir bu. Ya da aileme olan ozlemim yuzunden oluyordur butun bunlar. Her ne ise, su anda bana iyi geliyor, bu iktidardan, bu kudretten memnunum. Simdi kandil simidi pisirdim, onu cikaracagim firindan, cay ile yiyecegim birkac tane.

28 Mayıs, 2005 23:23, Blogger Donna Quijote boyle dedi...

Afiyetler olsun.
Koku alma duyusuna hep haksizlik yapiliyor bence. Kücümseniyor. Ama yerlesince bir kere bi koku hafizaya, yillar sonra bile aldiginda insan o kokuyu, isinlaniyor gecmise adeta. Yemek yapma seramonisi ayri ama, sanirim koku büyük etken.

 
29 Mayıs, 2005 10:17, Blogger Deniz boyle dedi...

Hmm benim kariyerim - hayatimda yemegin kapladigi yeri dusunurtsek- evde oturup dolma yapmaktan ileri gidemez o vakit. Belki bir kariyer hamlesi olarak su boregi isine de girerim:) Elverda Avrupa Birligi, elveda bilim diyorum ben bu sartlar altinda.

 
29 Mayıs, 2005 13:37, Blogger simiole paris carnet boyle dedi...

deniz nasil hak verdim sana. tezden bunalip cukulatali pasta yapa yapa, ben de kariyer hamlesi olarak patisserie isine soyunmaya karar vermistim.

 
29 Mayıs, 2005 16:42, Blogger ilber boyle dedi...

benzer şekilde
sigarayı neyin yerine koyduğunu bulursan onu bırakabilirsin de diyebiliriz sanırım.

 
29 Mayıs, 2005 17:34, Blogger hayalperisi boyle dedi...

bende dertlerimi yemek yaparak gideririm özellikle bilmedigim bir tarifi denerken acayip mutlu hissederim yedikten sonrada pismanlik bu kac kaloriydi acaba :) deniz kalbimiz birmis bende kandil simidi yaptim ;))

 
31 Mayıs, 2005 11:18, Blogger BEN boyle dedi...

sıkıntılı olduğumuz anlarda buzdolabına koşuyoruz, sevinçlerimizi dostlarla yemek yiyerek kutluyoruz, yemek insanlar için hayati önemli birşey ama herşeyin ötesinde bir zevk.
ne yediğimize ne kadar yediğimize çok dikkat etmemiz gerek ama...
özellikle de yaz kapımıza dayanmışken...
bu arada ben de fırında etli biber dolması yaptım. bu gece siteye eklemeyi düşünüyordum.

 
31 Mayıs, 2005 11:21, Blogger BEN boyle dedi...

bu arada http://diyetyemekler.blogspot.com/
etli biber dolmasını görmek isterseniz uğrayın...

 
31 Mayıs, 2005 21:14, Blogger YesilErik boyle dedi...

Orada konusacak kimsen olmayabilir, ama burada yalniz degilsin. Biber dolmanin kokusunu buradan duydum. Makale isini de kafana takmayasin, once tezine konsantre ol, sirasiyla makale de yazarsin insallah.

 

sen de yorum yaz

yorumlari kapat