Cumartesi, Nisan 09, 2005

afferin takım! SAGOLSAGOLSAGOL!!

bir haftalık 'Mehmet Bey'liğin bilançosu:

- hiza ve istikamet al
- uygun adım marş

yürüyüş kararı sayılacak! say!

- bir! ki! üç! dört! bir! ki! üç! dört! birkiüçdört! birkiüçdört! birkiüçdört!
- her! türk! asker! doğar! her! türk! asker! doğar! hertürkaskerdoğar! hertürkaskerdoğar!
- ne! mutlu! türküm! diyene! ne! mutlu! türküm! diyene! nemutlutürkümdiyene! nemutlutürkümdiyene!
- bayrak! inmez! vatan! bölünmez! bayrak! inmez! vatan! bölünmez! bayrakinmezvatanbölünmez! bayrakinmezvatanbölünmez!
- her! şey! vatan! için! her! şey! vatan! için! herşeyvataniçin! herşeyvataniçin!

gibi...

bi de başlıktaki "afferin!" "SAĞOL!" ve afferin takım! SAĞOL! SAĞOL! SAĞOL! kısmı var tabii ya da "olmadı!" "BİR DAHA!" kısmı. çok yorulursan "afferin", beceremediysen yeterince bağırmayı "olmadı" geliyor. Mehmetçikler böyle midir derseniz, başlarda onlar da böyledir belki ama size bunu anlatabilmeye yarayan 'çarşı izni'ni almak için 'bizim' gibi bir hafta değil bir ay bekliyorlar. onların işi zor, bizimkisi ise kullandıkları bu şansın ne demek olduğunu anlayamayan, kıymetini hiç ama hiç bilmeyen "paramızla rezil oluyoruz" diyen andavalların çoğunlukta olduğu ve maalesef bu andavallıklarında zerre kadar değişmenin bile yaşanamayacağı bir kaç haftalık bir süreç. belki toplu yaşamanın kurallarını azıcık olsun anlar biri ikisi ama hepsi bu işte. bu yaşa kadar (yaş ortalaması 30'un üzerinde) insan olmayı öğrenememişleri idare etmeye çalışanların (komutan yani kısaca) ciddi bir sabra sahip olması lazım ve ben hayatımda bu kadar sabırlı insanları çok az gördüm ve kendilerini kutlamaktan başka şey gelmiyor elden.

12 Nisan, 2005 01:25, Anonymous Adsız boyle dedi...

biyerlerden burdur lafını duyunca, yazmadan edemedim. ilkin, kısa dönemlik aklıma geldi, tarihe baktım imkansız, asteğmenliği düşündüm çarşı izni lafını duyunca alakasız dedim.sonra tabi ya:bedelli!
afferin takım!
sağol!
afferin takım!
sağolsağolsağol!
:)
güzel yerdir,kısa dönem yapmıştım 2.tabur 2.bölükdemi neydim...o sırada bedelli arkadaşlar yoktu, hoş yerdir orası..komutanlar anlayışlı insanlardır...
uykusuz gecenin bu saatinde hoş bi tesadüf oldu benim için,teşekkürler:)

 
12 Nisan, 2005 01:28, Anonymous Adsız boyle dedi...

bi marş ezberletmişlerdi
bi yerinde "titremeeeeyen düşman neredeeeeeee?" gibi bişey vardı.
biz bir ay boyunca bulamamıştık, nerde acep:)

 

sen de yorum yaz

yorumlari kapat