Salı, Şubat 15, 2005

evropa bir hayal (mi?) -2

Dun Amerikan Elciligindeki toplantidan bahsedecegim demistim ya, simdi zamani iste. Nazi Almanyasi propagandasi, Kenan Evren, tum liselerdeki tum milli guvenlik, din ve ahlak bilgisi ve vatandaslik bilgisi hocalari bir araya gelseler bundan daha hamasi nutuklar atamazlardi.
Oncelikle ne sorup ne soramayacagimiz bize bildirildi, ardindan da birisi on sayfalik bir manifesto okudu, avrupa birligi ve abd iliskileri uzerine. kullanilan cumleler, secilen kelimeler ve tavir oyle igrencti ki nefesimiz kesildi. avrupa birligi idealinin guvenlik zaaflari ile dolu oldugunu, zaten avrupalilarin 'naif' oldugunu, turkiye'nin uyeligi ile avrupa birliginin yok olacagini ogrenmemizle birlikte keyfimiz daha da artti.
Sonra da Irak konusunu kapattiklarini bildirdiler, o konu artik bizim icin bitti, secimlerden sonra, uluslararasi hukuk, insan haklari ihlali falan da takmayiz, o defteri kapattik laflarini duyduktan sonra ben iyice karardim.
Yaptigim isin gerekliligi hakkinda devamli suphe ederken dunya patronunun 'adamlari'indan bu islerin bos isler oldugunu duymak, tam da ihtiyacim olan sey.
Gidip bir firina basvuracagim ben, benim ruh halim, dunya gorusum ekmek yogurmaya daha uygun. Simit de guzel gider hem buralarda.