Cuma, Ocak 07, 2005

dugun tv

shahika'nin yazisini okuyunca cok sevindim, tam da turkiye'deki enn buyuk kesfimin uzerine geldi cunku! Annem bir uydu alicisi almis eve, iyi ki de ben gittikten sonra yapmis yoksa ben okulu hayatta bitiremezdim tv izlemekten. Gunlerce zap yaparak olayi anlamaya calistim, ama insani sersem ediyor, hele benim gibi sufli seylere merakiniz varsa, ne de olsa daima beterin beteri var her kanalda. Malum, Semra Hanim'i kacirdim, bari ikamesi olacak tuhaf seyler arayim derken (Size Anne Diyebilir miyim? kesmedi beni, daha cok yeni belki ondandir:)) iste bulduumm!! Dadadaaaaaammm!! Dugun TV Almanya' da yasayan Turklerin dugunlerinin gosterildigi nefiss bir kanal. Gectigimiz cumartesi kirkbes dakikalik bir taki toreni izledim misal, hayatimda izledigim ilk taki toreniydi ve isin tuhafi ben bunu cok daha basit buldum. Benim dugunumde de olaydi keske, sonradan kim neyi vermisti diye dusunup mektupla tesekkur etmekten cook daha zahmetsiz. Izledigim dugunlerden bir baskasinda ise Koln'de yapilmis bir dugun konvoyu vardi, ben de burada hep dusunuyordum, Avrupa'da yasayan Turkler konvoy ihtiyacini nasil gideriyor, burada kesin tutukluyorlardir diye. Adamlar yarim saat boyunca sokaklari terorize ettiler, hic de tuhaf seyler olmadi. Belki de Almanya'da daha cok Turk oldugundandir, Enschede'de denememek lazim. Konvoy ve taki toreninden sonra ilgimi ceken bir diger sey giysilerdi. Hani Turkiye'de nisanlik adi altinda satilan boncuklu ust ve tafta etekler vardir ya, gelin ve damadin yakin kadin akrabalari istisnasiz o elbiselerin cesitli renklerinden giyinmislerdi, buralarda satiliyor mu onlardan yoksa ozel olarak Turkiye'den mi aliyorlar anlayamadim. Velhasil buralarda olan bir Turk dugunune gitmeyi cok isterdim, merak ettiklerimi sormak ve dahasini gormek icin, zira evde ne zaman bunu acsam herkes protesto etti, merakimi anlamadilar. Ayin dokuzunda Muslum Gurses gelecekmis koyumuze, belki ona gitmeliyim on hazirlik olarak.
Bunun disinda Istanbul, Istanbul'du. Yeni yerler aciliyor, kapaniyor, organizma gibi, yorucu ve fazla dinamik. Ben burada hantallastigimdan beri butun dunya hizli geliyor veya. En tuhafi ilk iki gunku halimdi. Burada hic farkina varmamistim ama konusulan dili anlamamak megerse cok huzurlu birseymis. Istanbul'da vapurda, alisveriste, metroda insanlarin ne dedigini duyacam diye kulaklarim uzadi, insanlar bana bir sey anlatirken hep arka masayi da dinledigim icin sersem oldum. Burada megerse sagir gibi yasiyormusum.
Donerken bir ucak faciasi yasadik ve ucuz havayollari konusunda hic de hos seyler dusunmuyorum artik. Eger bir sonuc elde edebilirsek sikayet ettikten sonra onu da yazarim ama, bundan sonra boyle yilbasi gibi civcivli zamanlarda kimseye tavsiye etmem herhalde. Bizim ucagimiz sali gunu saat 17'deydi. Check in sirasinda ogrendik ki, bizim de icinde bulundugumuz on kisiyi Oger Tur'un bir ucagi ile o sabah 07'de gondermeye karar vermisler ve bunu bize haber verme geregi duymamislar. Biz de ucagi kacirdigimiz icin kendi basimizin caresine bakmaliymisiz. Basimizin caresi Lufthansanin Frankfurt aktarmali adam basi 200 kusur euro'luk biletleri olunca delirdik tabii. Bilumum rezaletten sonra birkac kisi gelmedi de biz onlarin yerine seyahat edebildik. Diyecegim su ki, vaktiniz bolsa, ertesi gun gidecek isiniz yoksa yapilacak ismis bu, iyi oldu ogrendigimiz. Sag salim eve vardigimizda ise bilgisayarin ayvayi yemis oldugunu ogrenmek baska bir guzellikti. Sonuc itibariyle bir ton kayip verimiz olsa da calisan bir bilgisayarimiz var, buna da sukur.

08 Ocak, 2005 13:09, Blogger Deniz boyle dedi...

tabii gidelim!! benim gordugum epey ciddi bi dugundu, hic oyle neseli anonslar falan yoktu oylesini gormek cok daha eglenceli olur herhalde! ama bak bastan soyleyeyim, ben halay cekmeyi falan bilmem, basarim herkesin ayagina rezil oluruz, onun icin bi kenarda sessiz sessiz oturursak olur ancak:)

 
10 Ocak, 2005 12:39, Anonymous Adsız boyle dedi...

ben ilk duyduğumda inanamamıştım, izleyince inandım. geçen annem ve ablamla birlikte izledik. annem tüm kadınların kilolu olduğu tespitinde bulundu. bir de insanlar niye oynarlar. halay falan. eğlenmek için değil mi, ben mi yanlış biliyorum. her birinin yüzünde gayet ciddi bir ifade vardı. hatta asık suratlıydılar bile diyebilirim. hepsinin üzerinde de tek cins elbise vardı dediğin gibi. uzun süre izledim katılanlar böyleyse gelin nasıl görünüyodur diye ama 15-20 dk hiç göstermedi gelini bende sıkıldım, takı töreni falan da yoktu. aslında güzel buluş. para kazanıyorlardır kanal sahipleri. acaba yayınlatması kaça dır. ben nikahımı kameraya bile aldırmadım. çok pişmanım. belki kaseti verip yayınlatabilirdim:)

sugibi

 
12 Ocak, 2005 22:53, Anonymous Adsız boyle dedi...

Bildigim kadariyla bu dügün tv tgrt'nin son marifeti..
Kaset yayinlatmak da cok ucuz bir mesele degilmis. Ama eglenceli olacagi muhakkak! Biz de mi yaynilatsak ne? :)

 
12 Ocak, 2005 22:54, Anonymous Adsız boyle dedi...

Bu arada bunu yazan da Donna Quijote'tu...

 

sen de yorum yaz

yorumlari kapat