Cuma, Aralık 03, 2004

battaniye dolmasi

son iki gundur koray beyin tabiri ile bir koyunum olsa, derisini yuzup icine girecek haldeyim. bir battaniyelesme hissidir sormayin gitsin. yorganlara sarinasim, sallara burunesim, kat kat corap giyesim var.
gunlerdir evden disari cikmiyordum, (hafta basindan beri) onun icin epey verimli gecti bu hafta. dun sadece hollandaca dersi icin disari ciktim, giderek kuculen bir grup halindeyiz artik, sadece cekik (japon) teyzeler ve ben seklinde. neyse, dersler de bitiyor artik. tuhaf hollanda gramerine alisamasam da okuduklarimi bu kadar hizli anlamam mutluluk verici.
hic disari cikmayinca yazacak pek bir sey de olmuyor hayatimda. carsamba aksami caner geldi, hollanda mutfagi spesyalitelerinden pisirdim onlara, sonra da iki muhendis anlamadigim seyler konustular zaten, H=3Y hardness yield ne demekse onun hakkinda. bir de silisyum diskler kiriliyormuymus neymis, deli iste bunlar. insanin kocasinin yaptigi is hakkinda hic bir sey bilmemesi oyle kotu ki, benimle pekala dalga geciyor da olabilir son iki yildir mesela, ne de olsa bilmiyorum diye habire uyduruyorlar belki. belki de bunlarin hepsi yaptigi karanlik islerin kod isimleri, ben gecen aksam salak salak otururken onlar orada uranyum ticareti falan yaptilar. bu yastan sonra da ogrenemem ki bunlari, gecmis olsun artik.
bu arada ibis okulumun ibis ogrenci klupleri sacma bir bildiri yayinlamislar. (okuldan mezun olsam da orasi okulum sayilir degil mi?) yok efendim ingilizce egitime karsilarmis da, bu somurge duzeniymis...yok ya! hayir nasil bir yerde goruyorlar kendilerini cok merak ediyorum. mezun olduktan sonra bizi dunyada rekabet edebilir kilan tek sey ingilizce konusabiliyor olmamiz. yok efendim ogrenci-ogretmen arasinda iletisim sorunlarina yol aciyormus ingilizce egitim; bu salaklar okulda da boyleydi zaten, her ders illa ki turkce islensin isterlerdi. allha sukur insan beyni birden fazla dil ogrenme, kullanma kapasitesine sahip, bu konuda zorluk ceken zaten gelmesin, bosuna o yerleri doldurmasin bence.
ha bi de sanki turkce bilim yapmak cok mumkun, kac tane turkce makale yayinlaniyor ki sen egitim dilini turkce yapacaksin? bu insanlar ya hayatlarinda hic turkceye cevrilmis morgenthau falan okumaya calismamislar ya da tuhaf bir turkceye, anlasilmaz terimlere, bozuk cumlelere karsi bagisikliklari var.
ben dogru durust bilim yapmak isteyen insanlarin dil ogrenmekten imtina etmesinin cok ayip oldugunu dusunuyorum, mumkunse her makaleyi, kitabi kendi dilinden okumak isterdim. ne zaman ki turk universitelerinde yillik yayin sayisi utanc verici halin uzerine cikar, o zaman belki turkce egitimden bahsedebiliriz bence.
oyle iste, cok sinirliyim bu konu yuzunden, son bes gundur ayni mail hic durmadan geliyor cunku, okulda insanlarin derdi sinif gecip diploma almak oldugu icin yabanci dil onalara sadece bir engel ne de olsa. turkce olsa, ezberleyip gececekler.